bygogbolig.dk ApS
Telefon: 7022 7227
info@anmeld-haandvaerker.dk
Usserød Kongevej 80
DK-2970 Hørsholm
CVR-nr: 21347035
Grundet en vandskade på mit badeværelse, som medførte skader på min underbos sænkede gipsloft (ca. 0,5 x 0,5m) og rørkasse (i filtet/malet mdf.), skulle dette udskiftes. Min underbo og jeg bookede Stenfeldt ApS til opgaven d. 27 august 2017 og modtog et tilbud på kr. 10.500 eks. moms. samme dag. Byggeriet skulle, i følge aftalen, færdiggøres indenfor en uge.
Seks dage senere (d. 2 september) modtager vi en besked, hvori det fremgår, at rørkassen ikke vil blive færdig i pågældende uge som aftalt.
19 dage senere (d. 21 september) har vi stadig intet set eller hørt til Stenfeldt ApS, hvorfor vi tager kontakt til firmaet og beder om en status på byggeriet.
25 dage senere (d. 16 oktober) får vi endelig kontakt til Stenfeldt ApS, som oplyser, at de ikke ønsker at udføre det resterende arbejde (som aftalt), fordi de ikke bryder sig om min underbo. Vi informerer derfor firmaet, at vi agter at finde et andet firma til at udføre arbejdet.
18 dage senere (d. 4 november) modtager vi en besked fra Stenfeldt ApS, hvori det fremgår, at de vil have kr. 5.000 ("med eller uden moms") aflveret kontant samme dag -og at beløbet ikke er til forhandling.
Vi har, i mellem tiden, booket et andet tømrerfirma, som har udført arbejdet som aftalt, og modtaget betaling herfor. Vi informerer derfor Stenfeldt ApS, at vi ikke agter at imødekomme deres krav, da de ikke har overholdt aftalen og at denne derfor betragtes som værende misligeholdt.
10 dage senere (d. 14 november) modtager vi truende beskeder fra Stenfeldt ApS, hvori der oplyses, at de er bekendt med vores adresser og at de ønsker at mødes på disse. Stenfeldt ApS truer samtidig med inkasso, hvortil de oplyses, at deres krav bestrides, hvorfor anmeldelse til kreditoplysningsbureau først må ske, såfremt retten har bestemt, at vi (som forbrugere) er forpligtig til at betale (jf. forbrugerombudsmandens forordning).
49 dage senere (d. 2 januar 2018) fremsender Stenfeldt ApS en faktura på kr. 9.637,50 inkl. moms. og truer igen med inkasso, hvis denne ikke betales.
Vi har derfor kontaktet Forbrugerrådet, Byggeriets Ankenævn og to advokater, der alle mener, at Stenfeldt ApS. har misligeholdt aftalen og derfor ikke kan forlange betaling for arbejde, de ikke har udført. Alt herover er veldokumenteret og er fremsendt til førnævnte instanser.
Bekendskabet med Stenfeldt ApS har været -og er stadig, ekstremt frustrerende og tidskrævende. Alle bør derfor advares mod denne virksomhed. De overholder ikke deres aftaler, de anvender truende adfærd for at presse sig til kontant betaling og fremsender fakturaer for arbejde, de ikke har udført.
Grundet en vandskade på mit badeværelse, som medførte skader på min underbos sænkede gipsloft (ca. 0,5 x 0,5m) og rørkasse (i filtet/malet mdf.), skulle dette udskiftes. Min underbo og jeg bookede Stenfeldt ApS til opgaven d. 27 august 2017 og modtog et tilbud på kr. 10.500 eks. moms. samme dag. Byggeriet skulle, i følge aftalen, færdiggøres indenfor en uge.
Seks dage senere (d. 2 september) modtager vi en besked, hvori det fremgår, at rørkassen ikke vil blive færdig i pågældende uge som aftalt.
19 dage senere (d. 21 september) har vi stadig intet set eller hørt til Stenfeldt ApS, hvorfor vi tager kontakt til firmaet og beder om en status på byggeriet.
25 dage senere (d. 16 oktober) får vi endelig kontakt til Stenfeldt ApS, som oplyser, at de ikke ønsker at udføre det resterende arbejde (som aftalt), fordi de ikke bryder sig om min underbo. Vi informerer derfor firmaet, at vi agter at finde et andet firma til at udføre arbejdet.
18 dage senere (d. 4 november) modtager vi en besked fra Stenfeldt ApS, hvori det fremgår, at de vil have kr. 5.000 ("med eller uden moms") aflveret kontant samme dag -og at beløbet ikke er til forhandling.
Vi har, i mellem tiden, booket et andet tømrerfirma, som har udført arbejdet som aftalt, og modtaget betaling herfor. Vi informerer derfor Stenfeldt ApS, at vi ikke agter at imødekomme deres krav, da de ikke har overholdt aftalen og at denne derfor betragtes som værende misligeholdt.
10 dage senere (d. 14 november) modtager vi truende beskeder fra Stenfeldt ApS, hvori der oplyses, at de er bekendt med vores adresser og at de ønsker at mødes på disse. Stenfeldt ApS truer samtidig med inkasso, hvortil de oplyses, at deres krav bestrides, hvorfor anmeldelse til kreditoplysningsbureau først må ske, såfremt retten har bestemt, at vi (som forbrugere) er forpligtig til at betale (jf. forbrugerombudsmandens forordning).
49 dage senere (d. 2 januar 2018) fremsender Stenfeldt ApS en faktura på kr. 9.637,50 inkl. moms. og truer igen med inkasso, hvis denne ikke betales.
Vi har derfor kontaktet Forbrugerrådet, Byggeriets Ankenævn og to advokater, der alle mener, at Stenfeldt ApS. har misligeholdt aftalen og derfor ikke kan forlange betaling for arbejde, de ikke har udført. Alt herover er veldokumenteret og er fremsendt til førnævnte instanser.
Bekendskabet med Stenfeldt ApS har været -og er stadig, ekstremt frustrerende og tidskrævende. Alle bør derfor advares mod denne virksomhed. De overholder ikke deres aftaler, de anvender truende adfærd for at presse sig til kontant betaling og fremsender fakturaer for arbejde, de ikke har udført.