FAQ for håndværkere

Her finder du svar på de fleste spørgsmål der kan opstå for vores kunder - dvs. håndværkerne.

Skulle der være noget som du ikke kan finde svar på, er du altid meget velkommen til at kontakte os på telefon 70 227 227 eller på info@anmeld-haandvaerker.dk.

Vi vil meget gerne hjælpe dig!

 

Se FAQ for private (bygherre)

Hvad koster det at blive medlem?

Nedenstående priser er gældende for alle nye medlemmer (ikke medlem indenfor de sidste 12 måneder).

 

  Pakke 1 Pakke 2 Pakke 3
Medlemsskab pr. år Kr4.500 Kr8.745 Kr10.995
Medlemskab, 12 mdr.
Grafisk opsætning af profil
Integration med Facebook og hjemmeside
Integration med økonomisystem  
Visning i eget postnummer
Visning i egen kommune, med alle postnumre  
Ekstravisning i 3 omkringliggende kommuner    
Google Analytics / Statistik
Pakke med klistermærker
Teknisk support mel. kl 8 og 16 (man. – fre.)
Teknisk support mel. 16 og 20 (tirs. – tors.)
Vi sender anmodninger om anmeldelser til dine seneste 50 kunder.   
SERP kode (stjerner i Google søgninger)    
Fotograf      

 

Derudover er der mulighed for tilkøb, hvis det ikke er i den pakke der passer din virksomhed, bl.a.:

  • Visninger i ekstra postnumre og kommuner
  • Integration med regnskabsprogram, så dine anmeldelsesanmodninger sendes automatisk
  • SERP kode
  • Fotograf m.m.

Kontakt en af vores konsulenter på 70 227 227 eller info@anmeld-haandvaerker.dk, hvis du vil høre nærmere.
Du kan også registrere dig her, hvis du vil være medlem - så ringer vi dig op: https://www.anmeld-haandvaerker.dk/bliv-medlem

*Priserne er gældende fra marts 2018, og reguleres årligt

Kan jeg fortryde mit medlemsskab?

JA! Hos Anmeld Håndværker har vi valgt at tilbyde alle vores nye kunder, 24 timers fortrydelsesret fra det tidspunkt vi sender ordrebekræftelsen til dig.

Det betyder at du kan sidde i ro og mag og læse aftalen igennem, og skulle der (mod forventning) være nogle elementer i aftalen som ikke er aftalt med konsulenten, sender du os blot en mail til info@anmeld-haandvaerker.dk, hvor du gør opmærksom på at du gerne vil gøre brug af din fortrydelsesret.

Og der er "No Hard Feelings" herfra - du kan altid kontakte os igen, skulle du fortryde din fortrydelse :-)

Hvor længe løber et medlemsskab?

Medlemskabet, og eventuelle øvrige produkter på anmeld-haandvaerker.dk, er som udgangspunkt en abonnementsaftale der fornyes automatisk med en ny 12 måneders periode, indtil det opsiges skriftligt på info@anmeld-haandvaerker.dk, minimum 3 måneder før udløb af en periode.

 

Hvorfor er medlemskabet et abonnement?

Medlemskabet tegnes som et abonnement for at holde vores administrative omkostninger nede. Dette giver os mulighed for at tilbyde vores medlemskaber til den attraktive pris som vi gør.

Ligeledes er tanken bag et medlemskab hos Anmeld Håndværker, at det er en ”livsstil” og ikke noget man køber til og fra på godt befindende – og så er det bare nemmere med et abonnement, så du ikke skal huske at genbestille din aftale hvert år :-)
Desuden er det sjældent at vores kunder ønsker at stoppe med at være en anmeldt håndværker, når de først er blevet det, da de mister den anciennitet de har opnået på deres profil, samt de skal sørge for at al materiale og mærker på hjemmeside, biler m.m. fjernes.

Vi forsøger at matche udbud og efterspørgsel, så de 3 mdr. skal ses som den periode vi har til at finde en tilsvarende håndværker i området, til at erstatning for den opsagte.

Det står dig dog frit for at opsige medlemskabet - så længe det gøres skriftligt på info@anmeld-haandvaerker.dk
 

Hvad bliver man som medlem vurderet på?

Når en bygherre har fået udført en byggeopgave, vil bygherre efterfølgende få mulighed for at evaluere håndværkeren på fem kardinalpunkter.

1. Kommunikation - hvor let er håndværkeren at komme i kontakt med og kommunikere med?
2. Aftaler - overholder håndværkeren de aftaler der i fællesskab er lavet?
3. Pris - er det den rigtige pris der er faktureres iht. tilbuddet (ikke om håndværkeren er dyr eller billig i forhold til andre)?
4. Tilfredshed - er bygherre generelt tilfreds med forløbet og løsningen?
5. Oprydning - ryddede håndværkeren op efter sig?

Der skal gives en karakter i hver situation fra 1 til 5, hvor 5 er bedst. Efterfølgende danner dette grundlag for en smiley. Samtlige fem kardinalpunkter vægtes ud fra kriterier som mere end 1.000 bygherre har prioriteret.

Hvem må give mig anmeldelser?

Bygherre kan  afgive en anmeldelse af den byggeoplevelse han har haft med håndværkeren eller byggefirmaet. En bygherre er at forså som den person/firma der er faktureret. Der kan være tilfælde, hvor man som lejer kan have ret til at give en anmeldelse af byggeoplevelsen. Dette beror på en individuel vurdering i hvert tilfælde.

Ejeren, personer tilknyttet byggefirmaet samt nærtstående personer må ikke foretage anmeldelser af håndværkeren eller byggefirmaet. Sker dette, kan håndværkeren eller byggefirmaet blive straffet og anmeldelsen vises eftefølgende med et advarsels skilt, med informaion om at der har været forsøg på at anmelde sin egen håndværker/byggefirma.

Hvordan siger jeg op - og hvornår skal jeg gøre det?

Opsigelser skal altid ske skriftligt (ingen undtagelser!) på e-mail: info@anmeld-haandvaerker.dk.
Kvitteringsmailen du får retur, er din garanti for at vi har modtaget opsigelsen.

Hvis du ikke ønsker at dit abonnement skal fortsætte i en ny periode, skal opsigelsen være os i hænde minimum 3 måneder før udløb af en periode.
Hvis du er i tvivl om hvornår din periode udløber kan du finde den på

  • din ordrebekræftelse
  • din seneste faktura
  • eller ringe til os :-)

Eksempel: Hvis dit medlemsskab kører fra den 20/9-2018 til den 19/9-2019, skal opsigelsen sendes til os på mail senest 3 mdr. før, det vil sige den 19/6-2019, for at være rettidig. 

Jeg har brug for support - hvordan får jeg det?

Har du brug for hjælp med opsætning eller tilretning af din profil – eller har du andre spørgsmål – sidder vores support klar!

De er der alle hverdage mellem kl. 9 og 16, og tirsdag, onsdag og torsdag ligeledes fra kl. 16 til 20.
Du kan kontakte dem ved at

 

Hvorfor står der bygogbolig.dk ApS på min faktura?

Det gør der, fordi det er bygogbolig.dk ApS (CVR 21347035) du handler med.

Det hele startede med bygogbolig.dk i 1998, og i 2006 kom Anmeld Håndværker til – og blev således til en afdeling under bygogbolig.dk ApS. Det har vi valgt at fortsætte med - hvorfor der står bygogbolig.dk ApS på din faktura nu og fremover.

Hvad med de kommercielle rettigheder?

Ønsker du at vise en eller flere anmeldelser på din hjemmeside kan de ske efter forudgående aftale med anmeld-haandvaerker.dk. Der findes en særlig udviklet grafik hertil, som kan vises som en smileyboks på din hjemmeside. Denne smileyboks livefeeder seneste anmeldelser og sikrer, at du altid har den senest opdaterede status.

Retten til at vise og bringe en smiley er anmeld-haandvaerker.dk ApS'. Kun medlemmer må anvende indholdet på anmeld-haandvaerker.dk kommercielt.

Vores logo er hele vores forretning - det er brugen af dette, som vores medlemmer betaler for. Derfor er det meget vigtigt for os at det ikke bliver brugt af firmaer der ikke har tilladelse til det. Faktisk så vigtigt, at vi netop skriver i vores betingelser at uretmæssig brug af logoet, i værste tilfælde kan ende med en konventionelbøde på 25.000 kr.

ÅRETS HÅNDVÆRKER™ er ligeledes et indarbejdet varemærke, og må kun bruges ved forudgående aftale med bygogbolig.dk ApS.

Hvad er ÅRETS HÅNDVÆRKER™?

Hvert år hylder vi de bedste håndværkere, når ÅRETS HÅNDVÆRKER™ kåres i forskellige fagkategorier.

Der er 6 finalister i hver kategori, som alle er blevet udvalgt på baggrund af en matematisk formel, der er udarbejdet af Professor Henrik Spliid fra DTU. Formlen vægter virksomhedernes indberettede anmeldelser, således at det er muligt at skabe en statistisk sammenligning af virksomhederne uanset antallet af anmeldelser.

Vinderne vælges af en professionel fagjury, og offentliggøres ved det store awardshow i Cirkusbygningen. Kåringen sker alene på baggrund af de subjektive værdier juryen finder aktuelle, og juryen kan således vælge frit blandt de nominerede.

Det er ikke et krav at man er medlem af Anmeld Håndværker for at blive finalist, og eventuelt vinder af sin kategori.

Du kan læse mere om ÅRETS HÅNDVÆRKER™ her: www.anmeld-haandvaerker.dk/aaretshaandvaerker/2018

 

Hvor kan jeg finde Jeres Databehandleraftale?

Når du som håndværker er logget ind på Anmeld Håndværker, kan du finde vores Databehandleraftale under "Din Konto" øverst i højre hjørne.

Jeg er ikke medlem - hvorfor er jeg på Jeres side?

Vi følger forbrugerombudsmandens retningslinjer om offentliggørelse af brugeranmeldelser.
Denne har afgjort at virksomheder, registreret i de samme branchekoder, skal have ens vilkår og muligheder, for at det ikke virker konkurrenceforvridende.

Derfor er vores side en 100 % spejling af cvr.dk indenfor de branchekoder vi opererer under, så forbrugeren har mulighed for at give anmeldelser til alle håndværkere - ligegyldig om de har valgt at være medlem eller ej. Dette betyder også at vi aldrig fjerner en dårlig anmeldelse, hvad enten du er medlem eller ej.

Hvis du vil vide mere om reglerne for offentliggørelsen af virksomheds data, kan du læse mere her.

 

 

Jeg har lukket mit firma - hvordan får jeg det fjernet fra Jeres side?

Et firma og dets data - herunder personnavne, adresser m.m. slettes når firmaets data ikke længere står opført på CVR registeret.
Det betyder at firmaet fysisk skal være slettet. Det er ikke nok at firmaet f.eks. er ophørt, gået konkurs, solgt eller lignende.

Vi kan ikke hjælpe dig med at fjerne eller ændre offentlige data omkring din virksomhed, eller dig selv. Du skal selv kontakte Erhvervsstyrelsen for at ændre disse.
Der kan naturligvis ske fejl fra vores dataleverandør - og er det tilfældet, så skriv til os, såfremt vi har forkerte data stående i forhold til CVR.

Er du i tvivl, så kan du søge i CVR-registret på www.cvr.dk.
Findes firmaet på CVR-registeret, vil det fortsat kunne findes på www.anmeld-haandvaerker.dk.

Hvad gør jeg med en dårlig anmeldelse?

Når du har fået en negativ anmeldelse kan/bør du tage til genmæle. Det koster ikke noget at gøre det og genmælet fortæller din version af sagen.

Først og fremmest bør du ikke skrive, mens du er vred. Skriv i sobre vendinger hvad du mener om sagen, forklar, undskyld eller gennemgå forløbet - det er dig der bestemmer, men vær ærlig og imødekommende. Tænk på at andre kan læse med, og se hvor god du er til at modtage kritik.

En professionel håndtering er at give faktuelle oplysninger om forholdet og ikke følelsesmæssige betragtninger. Vi er ikke en debatside, men vi accepterer til en vis grad en kort meningsudveksling.

Det er ikke god karma for din virksomhed at lade én dårlig anmeldelse eller måske flere ligge alene. Lad dine tilfredse kunder udtale sig og giv dermed et mere nuanceret billede af din virksomhed. Det koster ikke noget at bruge vores service til indhentning af flere smileyer - og det bedste er at kunderne der skal anmelde dig ikke kan se de dårlige anmeldelser i det link de får fra os. Vi vil gerne hjælpe dig med denne proces. Mange af vores bedste referencer er faktisk startet med en dårlig anmeldelse.

Har du ikke udført arbejde for anmelder, indeholder anmeldelsen injurier eller personnavne på især medarbejdere eller mener du, at der er noget helt andet galt, så hører vi gerne fra dig - men helst fra din advokat. På denne måde sikrer vi at vi er enige om hvad problemet er, og vi vil, indenfor lovens rammer sikre, at du bliver hørt.

Vi følger Forbrugerombudsmandens retningslinjer om offentliggørelse af brugeranmeldelser og det betyder bl.a., at vi ikke fjerner dårlige anmeldelser eller redigerer i tekster.

Hvorfor er en anmeldelse blevet fjernet?

Det kan bl.a. være fordi

  • at anmeldelsen er retsstridig og overtræder lovgivningen
  • at den var placeret på et forkert CVR-nummer

Den vil aldrig blive fjernet "blot" fordi håndværkeren ønsker det, eller fordi afgiver af anmeldelsen senere hen får udbedret sine "klager" (nogle håndværkere vælger at kontakte kunden, og udbedre eventuelle fejl og mangler, efter at have set kundens anmeldelse).

Hvis du spørgsmål til en fjernet anmeldelse, eller du mener at have fået en anmeldelse som er retsstridig, så send os en mail på info@anmeld-haandvaerker.dk, så vil vi kontakte dig.

Kan jeg få flyttet mine anmeldelser fra min lukkede virksomhed til en ny?

Lukker du din virksomhed – enten frivilligt eller grundet konkurs – og åbner en ny, har du mulighed for at få dine anmeldelser med over i et nyt CVR-nummer. Dette kræver at du underskriver en ”Garantierklæring” fra vores advokat, hvori der erklæres ansvar og garanti overfor de byggeopgaver der er udført i den tidligere virksomhed og samtidig har modtaget en anmeldelse af byggeforløbet.

En garantierklæring koster kr. 2.500 ekskl. moms. Når du har underskrevet skrivelsen fra vores advokat, begynder vi arbejdet med at overflytte dine anmeldelser.

Der gøres opmærksom på, at det kræver et nyt abonnement, idet man ikke kan overflytte et medlemskab til en ny virksomhed.

Du kan se et eksempel på en garantierklæring her.

Som forbruger, eller kunde til håndværkeren, kan du bede om at få rekvireret en kopi af den garantierklæring virksomheden har underskrevet, for det tilfælde at der opstår en retslig tvist mellem dig og virksomheden.
Din advokat kan rekvirere garantierklæringen på info@anmeld-haandvaerker.dk ved at skrive hvilket CVR-nummer det omhandler.

Jeg har ændret min enkeltmandsvirksomhed til et selskab – kan anmeldelserne flyttes over i det nye CVR-nummer?

Omdanner du din enkeltmandsvirksomhed til et selskab – (I/S, IVS, A.M.B.A., ApS eller A/S) kan du flytte dine anmeldelser ved at din revisor bekræfter omdannelsen. Dette gøres enten via en Omdannelseserklæring der skal underskrives af revisor, eller en mailbekræftelse af din revisor. Du vil fortsat have samme garantiforpligtelser overfor dine tidligere kunder, der måtte have afgivet en anmeldelse af en byggeoplevelse.

Det koster kr. 1.500 ekskl. moms at få overflyttet sine anmeldelser via en omdannelseserklæring eller mailbekræftelse.

Kontakt din konsulent, eller skriv til os på info@anmeld-haandvaerker.dk, hvis du ønsker at vide mere.

Hvad betyder ”Smiley Håndværk – Din Garanti”?

Anmeld Håndværker har distrupted byggebranchen og hjulpet mange boligejere til at vælge den rigtige håndværker første gang. Vi er konstant på vagt, for at sikre at du som bygherre har mulighed for at vælge den rigtige håndværker første gang.

Det er langt bedre for dig som bygherre at undgå den dårlige håndværker – fremfor at ende med et kedeligt byggeprojekt, hvor en økonomisk kompensation ikke kan måles mod de ærgrelser og ressourcer der er blevet brugt i negativitet.

 

Når ordet ”garanti” indgår i vores emblem/stempel, betyder det ikke at du vil kunne opnå en økonomisk kompensation, hvis noget går galt. Det er altså ikke en traditionel garantiordning som nogle håndværkere er omfattet af.

”Garantien” består i at du på håndværkerens profil på Anmeld Håndværker, kan se tidligere kunders oplevelse med vedkommende. Når en anmeldelse er verificeret, betyder det at vi har modtaget dokumentation for at det er en ægte kundeoplevelse. Du kan dermed let afkode troværdigheden af profilen, og se om virksomheden er dygtig og leverer byggeprojekterne som aftalt.

Det er dét, vi kalder ”Smiley Håndværk – Din Garanti”!

Det er ikke alle der kan lide os…

Anmeld Håndværker blev i sin tid oprettet for at ”bygge bro” mellem forbrugeren (bygherre) og håndværkerne, og skabe en gennemskuelighed på markedet – både til gavn for forbrugeren, men i særdeleshed også for håndværkeren.

I 2006 lavede vi det første danske site hvor forbrugeren fik mulighed for at afgive en vurdering af den købte service/ydelse, og give håndværkeren en anmeldelse.

Det betyder at vores virksomhed i dag har et ben i begge verdener, hvilket vi har oplevet kan støde nogle håndværkere. Måske nok særligt de håndværkere der har noget at skjule.

Men når vi kigger vores kritikere efter i sømmene, er der ofte tale om personer der har noget i klemme, og leder efter nogle de kan ”bebrejde” – enten fordi

  • de har fået en eller flere dårlige anmeldelser
  • deres gamle virksomhed og dennes dårlige anmeldelser stadig ligger på anmeld-haandvaerker.dk, og det giver dem udfordringer i deres nye virksomhed
  • de føler deres ytringsfrihed er ”frarøvet” dem, fordi vi har lukket ned for deres, til tider, kontinuerlige, ukonstruktive og måske endda nedladende indlæg, på vores egne Facebook kanaler
  • vi ikke fjerner deres tidligere dårlige anmeldelse, fordi de nu har fået kompensation eller lignende, fra håndværkeren. Vi fjerner aldrig en dårlig anmeldelse – heller ikke når den er blevet udbedret. Her har man mulighed for at kommentere på tidligere afgivet anmeldelse, og opdatere status på sagen – altså en ”dialog” mellem bygherre og håndværker.

Men sådan er det, når man som os, er med til at eliminere muligheden for forretning for de håndværkere der ikke har rent mel i posen, og det lever vi gerne med.

 

Vi bruger en masse ressourcer på udvikling af vores produkt, så det bliver stadig mere brugervenligt og anvendeligt for både bygherre og håndværker.

  • Bl.a. er vi de første i branchen der har lavet integration til håndværkerens regnskabsprogrammer, så det er nemmere for vores kunder at sende anmodninger ud til bygherrerne.
  • Vi afholder også det årlige awardshow ÅRETS HÅNDVÆRKER™, hvor alle de bedste håndværkere i Danmark hyldes for deres gode arbejde. Et arrangement som hvert år overgår sig selv, og bliver større og større.

Dette, og meget andet, er kun blevet en realitet, fordi vi er en kommerciel virksomhed; vækst kræver kapital – fuldstændig som i enhver anden virksomhed.
Så nej, vi er ikke blot filantroper – selvom vi flere gange har gjort noget godt for byggebranchen.

Vi er ikke til at overse i markedet! Foruden www.anmeld-haandvaerker.dk, er der ligeledes;

  • www.bygogbolig.dk, som i dag er en ”vidensbank” fyldt med mere end 5.000 artikler om/for byggebranchen, både for bygherre og håndværker
  • Vi har på Facebook flere forskellige kanaler, som er tilpasset forskellige segmenter;
    • Selvstændige Håndværkere
    • Håndværker Liv
    • bygogbolig.dk
    • Anmeld Håndværker
    • ÅRETS HÅNDVÆRKER™
  • Vi har en Youtube kanal, hvor vi har flere tusinde følgere. Vores livestreaming af offentliggørelsen af finalister til ÅRETS HÅNDVÆRKER™, nåede nye højder, da vi i februar 2018 nåede 60.000 seere
  • Vi er på Instagram
  • LinkedIn bruger vi også
  • Vi har en Google+ Kanal
  • Vi afholder Håndværker TV som er et netværksmøde, som sendes LIVE på vores forskellige kanaler på Facebook
  • Vi har både været i TV2, Se & Hør, Ekstrabladet m.m. i forbindelse med vores årlige event ÅRETS HÅNDVÆRKER™

Det har taget tid, sved og tårer at blive til det vi er i dag, og vi bliver hele tiden skarpere og klogere. Vi er stolte af vores virke, og vi ved at vi gør en positiv forskel for mange mennesker og virksomheder i håndværkerbranchen.

Vi lytter meget gerne til konstruktiv kritik, for det er (også) sådan at vi lærer nyt.

Hvis du har noget konstruktiv kritik eller ros, så skriv på info@anmeld-haandvaerker.dk.

Vi hører meget gerne fra dig!