FAQ for håndværkere

Her finder du svar på de fleste spørgsmål der kan opstå for vores kunder - dvs. håndværkerne.

Skulle der være noget som du ikke kan finde svar på, er du altid meget velkommen til at kontakte os på telefon 70 227 227 eller på info@anmeld-haandvaerker.dk.

Vi vil meget gerne hjælpe dig!

 

Se FAQ for private (bygherre)

Hvorfor et medlemskab hos Anmeld Håndværker?

Der er flere årsager til hvorfor man bør arbejde med sine anmeldelser, og hvorfor vi mener at Anmeld Håndværker er det rigtige sted at gøre det.

Læs meget mere om "hvorfor" på vores kampagneside - du finder den her.

Hvad koster det at blive medlem?

Nedenstående priser er gældende for alle nye medlemmer.

 

 

Basis

for alle*

Pakke 1

for medlemmer

Pakke 2

for medlemmer

Pakke 3

for medlemmer
  Kr. 0,- Kr. 6.995 Kr 9.495 Kr. 25.995
CVR visning med stamdata*
Manuel indsamling af anmeldelser 
Fremgår i søgeresultat ved CVR søgning 
Medlemskab Anmeld Håndværker, 12 mdr.  
Grafisk opsætning af profil  
Integration til Facebook og hjemmeside  
Integration til økonomisystem  
Visning i egen kommune i egen faggruppe  
Bliv vist i egen faggruppe i 3 omkringliggende kommuner    
Op til 3 underfaggrupper i 3 omkringliggende kommuner    
Bliv vist i egen faggruppe i 5 omkringliggende kommuner      
Op til 5 underfaggrupper i 5 omkringliggende kommuner      
Topbillede på profil  
Google Analytics / Statistik  
Pakke med klistermærker  
Teknisk support mel. kl 8 og 16 (man. – fre.)  
Teknisk support mel. 16 og 20 (man. – tors.)  
Startpakke (vi sender invitationer om anmeldelser til dine seneste 50 kunder)   
Individuel visning af medarbejdere   
Galleri af billeder og video fra opgaver  
Fotograf til topbillede og 15-20 billeder      
SoMe videopræsentation      
 

Derudover er der mulighed for bl.a. følgende tilkøb:

  • Visninger i ekstra postnumre og kommuner
  • Fotograf kan købes til særlige opgaver
  • SoMe pakke
  • Hjemmeside / Performance Site

Kontakt en af vores konsulenter på 70 227 227 eller info@anmeld-haandvaerker.dk, hvis du vil høre nærmere.
Du kan også registrere dig her, hvis du vil være medlem - så ringer vi dig op: https://info.anmeld-haandvaerker.dk/

Priserne er ekskl. moms, og gældende fra Januar 2024. Index reguleres årligt.

*Alle CVR numrer er listet på vores side. Stamdata er en spejling af de offentlige tilgængelige data fra CVR registret. Anmeld Håndværker kan ikke holdes ansvarlig for forkerte eller forældede kontaktoplysninger. 

'

 

Kan jeg fortryde mit medlemsskab?

JA! Hos Anmeld Håndværker har vi valgt at tilbyde alle vores nye kunder, 24 timers fortrydelsesret fra det tidspunkt vi sender ordrebekræftelsen til dig.

Det betyder at du kan sidde i ro og mag og læse aftalen igennem, og skulle der (mod forventning) være nogle elementer i aftalen som ikke er aftalt med konsulenten, sender du os blot en mail til info@anmeld-haandvaerker.dk, hvor du gør opmærksom på at du gerne vil gøre brug af din fortrydelsesret.

Og der er "No Hard Feelings" herfra - du kan altid kontakte os igen, skulle du fortryde din fortrydelse :-)

Hvor længe løber et medlemsskab?

Medlemskabet, og eventuelle øvrige produkter på anmeld-haandvaerker.dk, er som udgangspunkt en abonnementsaftale der fornyes automatisk med en ny 12 måneders periode, indtil det opsiges skriftligt på info@anmeld-haandvaerker.dk, minimum 3 måneder før udløb af en periode.

 

Hvorfor er medlemskabet et abonnement?

Medlemskabet tegnes som et abonnement for at holde vores administrative omkostninger nede. Dette giver os mulighed for at tilbyde vores medlemskaber til den attraktive pris som vi gør.

Ligeledes er tanken bag et medlemskab hos Anmeld Håndværker, at det er en ”livsstil” og ikke noget man køber til og fra på godt befindende – og så er det bare nemmere med et abonnement, så du ikke skal huske at genbestille din aftale hvert år :-)
Det er faktisk sjældent at vores kunder ønsker at stoppe med at være en anmeldt håndværker, når de først er blevet det, da de mister den anciennitet de har opnået på deres profil. Ligeledes skal de sørge for at al materiale der henviser til Anmeld Håndværker fjernes. Herunder logo, emblemer og mærker på din hjemmeside. Klistermærker på biler, trailere m.m. Du skal også huske at tilrette mailsignatur, visitkort, brevpapir, kuverter m.m., så Anmeld Håndværker ikke fremgår af materialet.

Vi forsøger at matche udbud og efterspørgsel, så de 3 mdr. skal ses som den periode vi har til at finde en tilsvarende håndværker i området, til at erstatning for den opsagte.

Det står dig dog frit for at opsige medlemskabet - så længe det gøres skriftligt på info@anmeld-haandvaerker.dk
 

Hvad bliver man som medlem vurderet på?

Når en bygherre har fået udført en byggeopgave, vil bygherre efterfølgende få mulighed for at evaluere håndværkeren på fem kardinalpunkter.

1. Kommunikation - hvor let er håndværkeren at komme i kontakt med og kommunikere med?
2. Aftaler - overholder håndværkeren de aftaler der i fællesskab er lavet?
3. Pris - er det den rigtige pris der er faktureres iht. tilbuddet (ikke om håndværkeren er dyr eller billig i forhold til andre)?
4. Tilfredshed - er bygherre generelt tilfreds med forløbet og løsningen?
5. Oprydning - ryddede håndværkeren op efter sig?

Der skal gives en karakter i hver situation fra 1 til 5, hvor 5 er bedst. Efterfølgende danner dette grundlag for en smiley. Samtlige fem kardinalpunkter vægtes ud fra kriterier som mere end 1.000 bygherre har prioriteret.

Hvem må give mig anmeldelser?

Bygherre kan afgive en anmeldelse af den byggeoplevelse han har haft med håndværkeren eller byggefirmaet. En bygherre er at forstå som den person/firma der er faktureret. Der kan være tilfælde, hvor man som lejer eller andelshaver, kan have ret til at give en anmeldelse af byggeoplevelsen. Dette beror på en individuel vurdering i hvert tilfælde. Ligeledes kan der være særlige forhold omkring forsikringssager og ejendomshandler, hvor anmelder kan have et inddirekte kundeforhold.

Ejeren, personer tilknyttet byggefirmaet, samt nærtstående personer må ikke foretage anmeldelser af håndværkeren eller byggefirmaet. Sker dette, kan håndværkeren eller byggefirmaet blive straffet, og anmeldelsen vises efterfølgende med et advarsels skilt, med information om, at der har været forsøg på at anmelde sin egen håndværker/byggefirma.

For at sikre ægtheden af de mange tusinde kundeanmeldelserne, der årlige oprettes, foretages løbende stikprøvekontroller, hvor anmelder kontaktes telefonisk eller skriftligt.

Hvordan siger jeg op - og hvornår skal jeg gøre det?

Opsigelser skal altid ske skriftligt (ingen undtagelser!) på e-mail: info@anmeld-haandvaerker.dk.
Kvitteringsmailen du får retur, er din garanti for at vi har modtaget opsigelsen.

Hvis du ikke ønsker at dit abonnement skal fortsætte i en ny periode, skal opsigelsen være os i hænde minimum 3 måneder før udløb af en periode.
Hvis du er i tvivl om hvornår din periode udløber kan du finde den på

  • din ordrebekræftelse
  • din seneste faktura
  • eller ringe til os :-)

Eksempel: Hvis dit medlemsskab kører fra den 20/9-2018 til den 19/9-2019, skal opsigelsen sendes til os på mail senest 3 mdr. før, det vil sige den 19/6-2019, for at være rettidig. 

Jeg har brug for support - hvordan får jeg det?

Har du brug for hjælp med opsætning eller tilretning af din profil – eller har du andre spørgsmål – sidder vores support klar!

De er der alle hverdage mellem kl. 9 og 16, og mandag til torsdag ligeledes fra kl. 16 til 20.
Du kan kontakte dem ved at

 

Hvorfor står der bygogbolig.dk ApS på min faktura?

Det gør der, fordi det er bygogbolig.dk ApS (CVR 21347035) du handler med.

Det hele startede med bygogbolig.dk i 1998, og i 2006 kom Anmeld Håndværker til – og blev således til en afdeling under bygogbolig.dk ApS. Det har vi valgt at fortsætte med - hvorfor der står bygogbolig.dk ApS på din faktura nu og fremover.

Hvad med de kommercielle rettigheder?

Er du håndværker, og ønsker du at vise en eller flere anmeldelser på din hjemmeside, kan det ske efter forudgående aftale med anmeld-haandvaerker.dk. Der findes en særlig udviklet grafik hertil (Smileyboks), som skal anvendes på din hjemmeside. Denne smileyboks livefeeder seneste anmeldelser og sikrer, at du altid har den senest opdaterede status.

Retten til at vise og bringe en anmeldelse er anmeld-haandvaerker.dk ApS'. Kun Anmeld Håndværkers medlemmer må anvende indholdet på anmeld-haandvaerker.dk kommercielt. Er du webbureau kan du søge om at få API adgang til anmeldelser for jeres kunder på info@anmeld-haandvaerker.dk.

Vores logo og emblemer er vores forretning - det er brugen af dette, som vores medlemmer betaler for. Derfor er det meget vigtigt for os, at det ikke bliver brugt af firmaer, der ikke har tilladelse til det.

Vi skriver i vores betingelser at uretmæssig brug af vores logoer, i værste tilfælde kan ende med en konventionelbøde på 25.000 kr. til en velgørende organisation.

ÅRETS HÅNDVÆRKER® er et registreret ord-/varemærke, og må kun anvendes efter forudgående aftale med bygogbolig.dk ApS. Vinder du eller er du Finalist til ÅRETS HÅNDVÆRKER®, kan du erhverve en brugsret. Læs mere under ÅRETS HÅNDVÆRKER® 

Er du forbruger opfordres du altid til at tjekke www.åretshåndværker.dk hvor du kan se alle vindere de pågældende år og hvilke kategorierne, virksomheden har vundet i. Husk altid at check om det er samme CVR nummer der har fremsendt dig tilbud som også er det CVR nummer, der er opført som vinder.

ÅRETS HÅNDVÆRKER

Hvad er ÅRETS HÅNDVÆRKER®

ÅRETS HÅNDVÆRKER® er et registreret ordmærke og anerkendt som byggebranchens awardshow, der afholdes hvert år i marts/april måned.

ÅRETS HÅNDVÆRKER® uddeler statuen ”Smiley Håndværk – Din Garanti” i forskellige fagkategorier til håndværkere, der har opnået flotte kundeanmeldelser i forbindelse med den service de har udført overfor deres kunder i respektive byggesager. 

I hver kategori findes der op til 6 finalister blandt alle landets håndværkere. Det er således ikke et krav, at man skal være medlem hos Anmeld Håndværker for at kunne blive finalist i en af kategorierne.

 

Hvordan findes finalisterne?

Finalisterne findes blandt alle landets håndværkere, der har modtaget anmeldelser det forgangne år. Det er ikke et krav at man er medlem af Anmeld Håndværker eller andre organisationer for at blive finalist.

Finalisterne udvælges på baggrund af en matematisk formel, der er udarbejdet af Professor Henrik Spliid fra DTU. Formlen vægter håndværkernes indberettede anmeldelser, således at det er muligt at skabe en statistisk sammenligning af håndværkerne, uanset antallet af anmeldelser som hver håndværker har modtaget af kunderne.

 

Hvordan inddeles grupperne?

En håndværker placeres i den primære faggruppe som håndværkeren har registreret på www.anmeld-haandvaerker.dk. Registreringen sker som udgangspunkt efter den branchekode som håndværkeren står opført under hos Erhvervsstyrelsen. I visse tilfælde ændres faggruppen baseret på de arbejdsopgaver der anmeldes.

Placering i en faggruppe efter antal medarbejdere, sker efter det seneste tal som Erhvervsstyrelsen oplyser på Virk.dk eller CVR.dk. Hvis der ikke er oplyst antal ansatte for et kvartal på CVR.dk for en håndværker, anvendes seneste måneds antal ansatte, såfremt det er indberettet. Dette tal offentliggøres ikke på Virk.dk eller CVR.dk. Har håndværkeren ingen indberetninger af antal ansatte, skyldes det ofte, at håndværkeren er nystartet og deltager således først når indberetning sker. Omdannes en aktiv virksomhed, kan antal ansatte anvendes, indtil der officielt kommer antal ansatte på Virk.dk eller CVR.dk.

 

Reglerne for at blive finalist

En håndværker skal have indberettet mindst fem anmeldelser på www.anmeld-haandvaerker.dk for at være kvalificeret til ÅRETS HÅNDVÆRKER®. Herefter er det DTU-formlen, der afgør om håndværkeren bliver udtaget som finalist. Det er kun anmeldelser for det pågældende byggeår, der medtælles. Et byggeår følger kalenderåret 01.01-31.12.

Awardshowet ÅRETS HÅNDVÆRKER® afholdes efter byggeåret i marts/april.

 

Juryen bestemmer

Vinderne vælges blandt finalisterne af en professionel fagjury, og offentliggøres ved awardshowet ÅRETS HÅNDVÆRKER®. Kåringen sker alene på baggrund af de subjektive værdier juryen finder aktuelle, og juryen kan således frit vælge blandt finalisterne.

Det er ikke et krav at man er medlem af Anmeld Håndværker for at blive finalist, og eventuelt vinder af sin kategori. Ligeledes er det heller ikke et krav at købe, eller gøre brug af, produkter tilbudt til finalister og vindere.

 

Markedsføring af ÅRETS HÅNDVÆRKER®

ÅRETS HÅNDVÆRKER® er et registreret varemærke som dækker over de forskellige faggrupper, der årligt hyldes i Cirkusbygningen til awardshowet ÅRETS HÅNDVÆRKER®.

Da ÅRETS HÅNDVÆRKER® er et registreret varemærke, er der derfor restriktive regler for brugen af navnet ÅRETS HÅNDVÆRKER®.

En finalist eller vinder kan kun markedsføre sig med statuen, der viser brandet ÅRETS HÅNDVÆRKER®, hvis man har købt en finalistpakke som kun udbydes til respektive finalister.

Markedsføring af, at man er finalist eller vinder af en pris til ÅRETS HÅNDVÆRKER®, må kun ske efter følgende regler.

 

Finalist markedsføring: En finalist skal tydelig angive fagkategori og årstal man har været udnævnt som finalist. Der stilles ikke krav om at angive antal ansatte.

Eks.

Malerfirmaet XX er finalist til Årets Maler 2019.

Malerfirmaet XX er af Anmeld Håndværker udnævnt som finalist til Årets Maler 2019

Malerfirmaet XX er finalist i kategorien Årets Maler 2019 til ÅRETS HÅNDVÆRKER® (kræver køb af brugsret)

 

NB! Det er strengt forbudt blot at angive at man er finalist til ÅRETS HÅNDVÆRKER®.

 

Vinder markedsføring: En vinder skal tydeligt angive fagkategori og årstal man har vundet. Der stilles ikke krav om at angive antal ansatte.

Eks.

Malerfirmaet XX er kåret til Årets Maler 2019.

Malerfirmaet XX er af Anmeld Håndværker kåret til Årets Maler 2019

Malerfirmaet XX har vundet kategorien Årets Maler 2019 til ÅRETS HÅNDVÆRKER® (kræver køb af brugsret)

 

NB! Det er forkert blot at angive at man er kåret til ÅRETS HÅNDVÆRKER® eller skrive at man er Årets Maler, med eller uden årstal, såfremt man ikke er vinder af kategorien.

Uautoriseret eller forkert anvendelse af betegnelsen kan medføre, at prisen fratages.

 

Fratagelse af finalist plads eller vinder pris

I yderste tilfælde kan der være situationer, hvor en håndværker kan fratages en finalist eller vinder titel. Dette gøres såfremt håndværkeren markedsfører sig vildledende eller det opdages at der har været lavet falske anmeldelser. 

 

Du kan læse mere om ÅRETS HÅNDVÆRKER® her: https://www.åretshåndværker.dk

 

Hvor kan jeg finde Jeres Databehandleraftale?

Når du som håndværker er logget ind på Anmeld Håndværker, kan du finde vores Databehandleraftale under "Indstillinger" på din profil.

Jeg er ikke medlem - hvorfor er jeg på Jeres side?

Vores side er en spejling af cvr.dk indenfor de branchekoder, som vi opererer under. Derfor har forbrugeren mulighed for at give anmeldelser til alle håndværkere - ligegyldig om de har valgt at være medlem eller ej.

 

Anmeld Håndværker indsamler og bearbejder offentlige data omkring de danske virksomheder. Vi indsamler både offentlige data omkring aktive, samt inaktive, virksomheder. Derfor fremgår der også data omkring dig, selvom din virksomhed er lukket. 

Vi overholder alle gældende love omkring indhentning, bearbejdning samt visning af offentlige data, som er videregivet fra Erhvervsstyrelsens systemer. 

Hvis du vil vide mere om reglerne for offentliggørelsen af virksomhedsdata, kan du læse "Bekendtgørelse af lov om det Centrale Virksomhedsregister" her.

Helt generelt for vores virksomhed er det, at vi arbejder efter grundlovens ytringsfrihed.

 

Herudover henviser vi til forbrugerombudsmandens retningslinjer om offentliggørelse af brugeranmeldelser.

Disse retningslinjer beskriver, hvordan vi, som formidler af onlinetjenester (kundeanmeldelser) skal håndtere offentliggørelsen af brugeranmeldelser for virksomheder, der ikke er medlem (aftalepart). Disse virksomheder skal være underlagt samme behandling, bedømmelse, indsigelser m.v., som hvis anmeldelsen vedrørte et medlem af Anmeld Håndværker (aftalepart).

 

Jeg har lukket mit firma - hvordan får jeg det fjernet fra Jeres side?

Et firma og dets data - herunder personnavne, adresser m.m. slettes når firmaets data ikke længere står opført på CVR registeret.
Det betyder at firmaet fysisk skal være slettet. Det er ikke nok at firmaet f.eks. er ophørt, gået konkurs, solgt eller lignende.

Vi kan ikke hjælpe dig med at fjerne eller ændre offentlige data omkring din virksomhed, eller dig selv. Du skal selv kontakte Erhvervsstyrelsen for at ændre disse.
Der kan naturligvis ske fejl fra vores dataleverandør - og er det tilfældet, så skriv til os, såfremt vi har forkerte data stående i forhold til CVR.

Er du i tvivl, så kan du søge i CVR-registret på www.cvr.dk.
Findes firmaet på CVR-registeret, vil det fortsat kunne findes på www.anmeld-haandvaerker.dk.

Hvad gør jeg med en dårlig anmeldelse?

Når du har fået en negativ anmeldelse kan/bør du tage til genmæle. Det koster ikke noget at gøre det og genmælet fortæller din version af sagen.

Først og fremmest bør du ikke skrive, mens du er vred. Skriv i sobre vendinger. Skriv gerne at du beklager at det ikke lykkedes at løse opgaven som kunden ønskede. Du kan også beskrive dine oplevelser at forløbet. Det er dig der bestemmer, men vær ærlig og imødekommende. Tænk på at andre læser med, og ser hvor god du er til at modtage kritik.

En professionel håndtering er at give faktuelle oplysninger om forholdet, og ikke følelsesmæssige betragtninger. Vi er ikke en debatside, hvilket betyder, at anmeldeler og håndværker hver kommer med sin side at sagen. Der er således ikke mulighed for at etablere en lang debat eller meningsudveksling. 

Det er sjældent godt at din profil består af en negativ eller måske flere negative anmeldelser, der ligger ubesvaret hen. Opfordre alle dine kunder til afgive en anmeldelse, som derved giver et mere nuanceret billede af virksomheden. Det er gratis at bruge vores service til indhentning af anmeldelser. Vi hjælper dig gerne gennem processen. Vi har flere virksomheder, der startede med en negativ anmeldelse, og idag har et reelt og godt billede af virksomheden via anmeldelserne fra kunderne.

Har du ikke udført arbejde for anmelder, indeholder anmeldelsen injurier eller personnavne på især medarbejdere, eller mener du at der er noget helt andet galt, så hører vi gerne fra dig - men helst fra din advokat. På denne måde sikrer vi at vi er enige om hvad problemet er, og vi vil, indenfor lovens rammer sikre, at du bliver hørt.

Vi følger Forbrugerombudsmandens retningslinjer om offentliggørelse af brugeranmeldelser og det betyder bl.a., at vi ikke fjerner dårlige anmeldelser eller redigerer i tekster.

Hvorfor er en anmeldelse blevet fjernet?

Det kan bl.a. være fordi

  • at anmeldelsen er retsstridig og overtræder lovgivningen
  • at den var placeret på et forkert CVR-nummer

Den vil aldrig blive fjernet "blot" fordi håndværkeren ønsker det, eller fordi afgiver af anmeldelsen senere hen får udbedret sine "klager" (nogle håndværkere vælger at kontakte kunden, og udbedre eventuelle fejl og mangler, efter at have set kundens anmeldelse).

Hvis du spørgsmål til en fjernet anmeldelse, eller du mener at have fået en anmeldelse som er retsstridig, så send os en mail på info@anmeld-haandvaerker.dk, så vil vi kontakte dig.

Kan jeg få flyttet mine anmeldelser fra min lukkede virksomhed til en ny?

Lukker du din virksomhed – enten frivilligt eller grundet eks. konkurs – og åbner en ny, har du mulighed for at få vist anmeldelser fra tidligere CVR-nummer i det nye CVR nummer. Dette kræver en underskrevet ”Garantierklæring” fra vores advokat, hvori der erklæres ansvar og garanti overfor de byggeopgaver, der offentliggjort en anmeldelse på. En garantierklæring koster fra. kr. 3.000 ekskl. moms.

Den nye virksomhed skal tegne nyt medlemsabonnement, idet man ikke kan overflytte et medlemskab.

Ønsker man at flytte anmeldelser fra et CVR til et andet, er det alle anmeldelser der overflyttes. Man kan altså ikke fravælge nogle af anmeldelserne. 

Eventuelle finalist pladser eller priser der er vundet til ÅRETS HÅNDVÆRKER kan ikke overføres til et nyt CVR-nummer, med mindre det er en omdannelse af bestående virksomhed (se særskilt FAQ for omdannelse af virksomhed). Dette gælder også ved overdragelse af virksomhed eller fusionering. 

Har en virksomhed indgået en garantierklæring mellem to CVR-numre, kan en anmeldelse vises på det CVR-nummer der er aktivt, så længe den aktive virksomhed oppebærer et aktivt medlemskab af Anmeld Håndværker.

Kunde til håndværkeren, der har afgivet en anmeldelse, der er omfattet af garantierklæringen, kan få rekvireret en kopi af den garantierklæring virksomheden har underskrevet, for det tilfælde at der opstår en retslig tvist mellem dig og virksomheden.
Din advokat kan rekvirere garantierklæringen på info@anmeld-haandvaerker.dk ved at skrive hvilket CVR-nummer det omhandler.

Jeg har ændret min enkeltmandsvirksomhed til et selskab – kan anmeldelserne flyttes over i det nye CVR-nummer?

Omdanner du din enkeltmandsvirksomhed til et selskab – (I/S, IVS, A.M.B.A., ApS eller A/S) kan du flytte dine anmeldelser ved at din revisor bekræfter omdannelsen. Dette gøres enten via en Omdannelseserklæring der skal underskrives af revisor, eller en mailbekræftelse af din revisor. Du vil fortsat have samme garantiforpligtelser overfor dine tidligere kunder, der måtte have afgivet en anmeldelse af en byggeoplevelse.

Ønsker man at flytte anmeldelser fra et CVR til et andet, er det alle anmeldelser der overflyttes. Man kan altså ikke fravælge nogle af anmeldelserne. Har virksomheden været finalist eller vinder til ÅRETS HÅNDVÆRKER, følger statuetter med ved en omdannelse.

Det koster fra. kr. 1.500 ekskl. moms at få overflyttet sine anmeldelser via en omdannelseserklæring.

Eventuelle finalist og vinder placeringer medfølger en omdannelseserklæring.

Kontakt din konsulent, eller skriv til os på info@anmeld-haandvaerker.dk, hvis du ønsker at vide mere.

Hvad betyder ”Smiley Håndværk – Din Garanti”?

Anmeld Håndværker har distrupted byggebranchen og hjulpet mange boligejere til at vælge den rigtige håndværker første gang. Vi er konstant på vagt, for at sikre at du som bygherre har mulighed for at vælge den rigtige håndværker første gang.

Det er langt bedre for dig som bygherre at undgå den dårlige håndværker – fremfor at ende med et kedeligt byggeprojekt, hvor en økonomisk kompensation ikke kan måles mod de ærgrelser og ressourcer der er blevet brugt i negativitet.

Når ordet ”garanti” indgår i vores emblem/stempel, betyder det, at vi har en garantiordning, der sikre forbrugeren mod falske anmeldelser, der er verificeret. Anmeld Håndværker tilbyder en juridisk eller byggeteknisk assistance, hvis det senere skulle vise sig at forbrugeren har booket en håndværker på baggrund af falske anmeldelser. Du kan læse mere om garantirordningen her: https://www.anmeld-haandvaerker.dk/garantiordning-hos-anmeld-haandvaerker

”Garantien” består i at forbrugeren kan stole på de anmeldelser der er verificeret på håndværkerens profil på Anmeld Håndværker. Når en anmeldelse er verificeret, betyder det at Anmeld Hådnværker har modtaget dokumentation for kundeforholdet. Du kan dermed let afkode troværdigheden af profilen, og se om virksomheden er dygtig og leverer byggeprojekterne som aftalt.

Det er dét, vi kalder ”Smiley Håndværk – Din Garanti”!

Hvor kan jeg finde Jeres logoer i høj opløsning?

Skal du bruge vores logo'er til tryk på biler, visitkort m.m., så finder du dem her.

Husk at du kun må bruge dem hvis du er betalende medlem.

Det er ikke alle der kan lide os…

Anmeld Håndværker blev i sin tid oprettet for at ”bygge bro” mellem forbrugeren (bygherre) og håndværkerne, og skabe en gennemskuelighed på markedet – både til gavn for forbrugeren, men i særdeleshed også for håndværkeren.

I 2006 lavede vi det første danske site hvor forbrugeren fik mulighed for at afgive en vurdering af den købte service/ydelse, og give håndværkeren en anmeldelse.

Det betyder at vores virksomhed i dag har et ben i begge verdener, hvilket vi har oplevet kan støde nogle håndværkere. Måske nok særligt de håndværkere der har noget at skjule.

Men når vi kigger vores kritikere efter i sømmene, er der ofte tale om personer der har noget i klemme, og leder efter nogle de kan ”bebrejde” – enten fordi

  • de har fået en eller flere dårlige anmeldelser
  • deres gamle virksomhed og dennes dårlige anmeldelser stadig ligger på anmeld-haandvaerker.dk, og det giver dem udfordringer i deres nye virksomhed
  • de føler deres ytringsfrihed er ”frarøvet” dem, fordi vi har lukket ned for deres, til tider, kontinuerlige, ukonstruktive og måske endda nedladende indlæg, på vores egne Facebook kanaler
  • vi ikke fjerner deres tidligere dårlige anmeldelse, fordi de nu har fået kompensation eller lignende, fra håndværkeren. Vi fjerner aldrig en dårlig anmeldelse – heller ikke når den er blevet udbedret. Her har man mulighed for at kommentere på tidligere afgivet anmeldelse, og opdatere status på sagen – altså en ”dialog” mellem bygherre og håndværker.

Men sådan er det, når man som os, er med til at eliminere muligheden for forretning for de håndværkere der ikke har rent mel i posen, og det lever vi gerne med.

 

Vi bruger en masse ressourcer på udvikling af vores produkt, så det bliver stadig mere brugervenligt og anvendeligt for både bygherre og håndværker.

  • Bl.a. er vi de første i branchen der har lavet integration til håndværkerens regnskabsprogrammer, så det er nemmere for vores kunder at sende anmodninger ud til bygherrerne.
  • Vi afholder også det årlige awardshow ÅRETS HÅNDVÆRKER®, hvor alle de bedste håndværkere i Danmark hyldes for deres gode arbejde. Et arrangement som hvert år overgår sig selv, og bliver større og større.

Dette, og meget andet, er kun blevet en realitet, fordi vi er en kommerciel virksomhed; vækst kræver kapital – fuldstændig som i enhver anden virksomhed.
Så nej, vi er ikke blot filantroper – selvom vi flere gange har gjort noget godt for byggebranchen.

Vi er ikke til at overse i markedet! Foruden www.anmeld-haandvaerker.dk, er der ligeledes;

  • www.bygogbolig.dk, som i dag er en ”vidensbank” fyldt med mere end 5.000 artikler om/for byggebranchen, både for bygherre og håndværker
  • Vi har på Facebook flere forskellige kanaler, som er tilpasset forskellige segmenter;
    • Selvstændige Håndværkere
    • Håndværker Liv
    • bygogbolig.dk
    • Anmeld Håndværker
    • ÅRETS HÅNDVÆRKER®
  • Vi har en Youtube kanal, hvor vi har flere tusinde følgere. Vores livestreaming af offentliggørelsen af finalister til ÅRETS HÅNDVÆRKER®, nåede nye højder, da vi i februar 2018 nåede 60.000 seere
  • Vi er på Instagram
  • LinkedIn bruger vi også
  • Vi har en Google+ Kanal
  • Vi afholder Håndværker TV som er et netværksmøde, som sendes LIVE på vores forskellige kanaler på Facebook
  • Vi har både været i TV2, Se & Hør, Ekstrabladet m.m. i forbindelse med vores årlige event ÅRETS HÅNDVÆRKER®

Det har taget tid, sved og tårer at blive til det vi er i dag, og vi bliver hele tiden skarpere og klogere. Vi er stolte af vores virke, og vi ved at vi gør en positiv forskel for mange mennesker og virksomheder i håndværkerbranchen.

Vi lytter meget gerne til konstruktiv kritik, for det er (også) sådan at vi lærer nyt.

Hvis du har noget konstruktiv kritik eller ros, så skriv på info@anmeld-haandvaerker.dk.

Vi hører meget gerne fra dig!