bygogbolig.dk ApS
Telefon: 7022 7227
info@anmeld-haandvaerker.dk
Usserød Kongevej 80
DK-2970 Hørsholm
CVR-nr: 21347035
En yderst negativ oplevelse med Hindkjær Snedkerfirma og deres udførelse af et køkkenprojekt til over 200.000 kr. som var aftalt gennem Vordingborg Køkkenet i Hillerød.
Allerede fra start opstod der problemer, da Kim Hindkjær leverede et andet klikgulv end det, der var aftalt med Vordingborg Køkkenet og han endte med at påtvinge os dette lyse træ-klikgulv, på trods af at tegninger fra Vordingborg Køkkenet viste at vi havde aftalt mørkegrå venyl-fliser.
Men det afgørende stridspunkt var nivelleringen af gulvet. Kim Hindkjær insisterede på at bruge bølgepap direkte på betongulvet. Dette har flere professionelle tømrere advaret os imod, da bølgepap kan optage opstigende fugt med skimmelvækst og nedbrydning til følge. Det er heller ikke et særligt stærkt eller holdbart materiale og bliver komprimeret over tid, hvorved den nivellerende effekt ophører. Det viste sig efterfølgende at det pap, som firmaet havde brugt, faktisk var det indpakningspap som vores nye køkkenelementer var leveret med. Firmaet havde flået pappen af køkkenelementerne, som herefter stod ubeskyttet på gulvet i vores udestue.
På trods af vores bekymringer omkring gulvet fastholdt Kim Hindkjær, at det kun var dén løsning han ville levere. Han kom ikke med andre alternative løsninger end at vi kunne stoppe samarbejdet, hvis vi ikke havde tillid til hans kunnen. Da vi nægtede at gå med så ringe løsning, blev samarbejdet stoppet.
Efterfølgende finder vi ud af at Kim Hindkjær aldrig havde indhentet den ingeniørberegning af en bærende limtræsbjælke, som vi helt specifikt havde bedt om før ombygning af en bærende væg og hans elektriker har fejlmonteret en stikkontakt med 3 cm, hvilket yderligere vidner om manglende dårlig moral og professionalisme.
En fejl som Kim Hindkjær i øvrigt nægter at kompensere for, med den begrundelse at ”vi havde valgt” at stoppe samarbejdet.
Vores oplevelse af Kim Hindkjærs Snedkerfirma er, at han kun går efter hurtig profit, på bekostning af faglig stolthed og ordentlighed. Han manipulere kunder -der står i en sårbar situation uden et køkken, -til at acceptere hans billige og uegnede løsninger og håber på at kunden er dum nok til at have tillid til at han laver et forsvarligt stykke arbejde. Gør du som kunde modstand, så ophører samarbejdet og han fralægger sig alt ansvar for de fejl og mangler han har efterladt. Derfor kan jeg på ingen måde anbefale dette firma og jeg håber, at min anmeldelse kan advare andre mod at begå samme fejl.
En yderst negativ oplevelse med Hindkjær Snedkerfirma og deres udførelse af et køkkenprojekt til over 200.000 kr. som var aftalt gennem Vordingborg Køkkenet i Hillerød.
Allerede fra start opstod der problemer, da Kim Hindkjær leverede et andet klikgulv end det, der var aftalt med Vordingborg Køkkenet og han endte med at påtvinge os dette lyse træ-klikgulv, på trods af at tegninger fra Vordingborg Køkkenet viste at vi havde aftalt mørkegrå venyl-fliser.
Men det afgørende stridspunkt var nivelleringen af gulvet. Kim Hindkjær insisterede på at bruge bølgepap direkte på betongulvet. Dette har flere professionelle tømrere advaret os imod, da bølgepap kan optage opstigende fugt med skimmelvækst og nedbrydning til følge. Det er heller ikke et særligt stærkt eller holdbart materiale og bliver komprimeret over tid, hvorved den nivellerende effekt ophører. Det viste sig efterfølgende at det pap, som firmaet havde brugt, faktisk var det indpakningspap som vores nye køkkenelementer var leveret med. Firmaet havde flået pappen af køkkenelementerne, som herefter stod ubeskyttet på gulvet i vores udestue.
På trods af vores bekymringer omkring gulvet fastholdt Kim Hindkjær, at det kun var dén løsning han ville levere. Han kom ikke med andre alternative løsninger end at vi kunne stoppe samarbejdet, hvis vi ikke havde tillid til hans kunnen. Da vi nægtede at gå med så ringe løsning, blev samarbejdet stoppet.
Efterfølgende finder vi ud af at Kim Hindkjær aldrig havde indhentet den ingeniørberegning af en bærende limtræsbjælke, som vi helt specifikt havde bedt om før ombygning af en bærende væg og hans elektriker har fejlmonteret en stikkontakt med 3 cm, hvilket yderligere vidner om manglende dårlig moral og professionalisme.
En fejl som Kim Hindkjær i øvrigt nægter at kompensere for, med den begrundelse at ”vi havde valgt” at stoppe samarbejdet.
Vores oplevelse af Kim Hindkjærs Snedkerfirma er, at han kun går efter hurtig profit, på bekostning af faglig stolthed og ordentlighed. Han manipulere kunder -der står i en sårbar situation uden et køkken, -til at acceptere hans billige og uegnede løsninger og håber på at kunden er dum nok til at have tillid til at han laver et forsvarligt stykke arbejde. Gør du som kunde modstand, så ophører samarbejdet og han fralægger sig alt ansvar for de fejl og mangler han har efterladt. Derfor kan jeg på ingen måde anbefale dette firma og jeg håber, at min anmeldelse kan advare andre mod at begå samme fejl.