bygogbolig.dk ApS
Telefon: 7022 7227
info@anmeld-haandvaerker.dk
Usserød Kongevej 80
DK-2970 Hørsholm
CVR-nr: 21347035
Drømmer du om en entreprise, hvor en 6-ugers opgave bliver 8+ måneder
forsinket? Hvor kommunikationen primært foregår mundtligt og skriftligt
aftaler tilsidesættes? Hvor du ikke belemres med byggemøder eller
afleveringsforretning? Hvor du trues med inkasso selv om du har betalt de
kontraktlige acontobeløb? Så er Hegelund Christensen lige noget for dig.
(Alle andre bør holde sig langt væk fra dette firma).
Opgaven gik ud på at renovere en lejlighed på Frederiksberg, hvor der bl.a.
skulle laves nyt badeværelse, gæstetoilet samt maling af alle rum og
slibning af gulve. Hegelund Christensen stod for entreprisen og valgte murer,
maler, elektriker og gulvfirma til opgaven. Opgaven skulle være løst 5.
december 2014, hvorefter der var aftalt dagbod på 1.5 promille af
entreprisebeløbet (ca. 450.000 dkk).
Det stod hurtigt klart, at opgaven ikke skred frem som ventet.Det skyldes
dels, at entreprenøren havde valgt fagfolk, som ikke havde tid, men nok så
vigtigt, at entreprenøren ikke havde styr på hvem, der foretog sig hvad
hvornår. Med et halvt års forsinkelse blev badeværelsesdørene endelig
monteret, og et liv uden konstant besøg af håndværkere kunne begynde.
Der blev undervejs i projektet aftalt ekstraarbejde (fx montering af ny
køkkendør m.m.) men priserne blev kun sjældent kommunikeret skriftligt og
da kun efter insisterende henvendelser.
Der var kontraktligt aftalt at betalingen skulle falde i to acontobeløb og
en slutrening, men entreprenøren (hvis efternavn er identisk med firmaets
navn) sendte derudover en ekstra regning og truede i flere omgange telefonisk
med inkasso, hvis ikke også dette beløb blev betalt. Det har derefter
været en overordentlig ubehagelig oplevelse at være kunde hos Hegelund
Christensen.
Jeg har efterfølgende forsøgt at få entreprenøren til at udforme en
slutregning og holde afleveringsforretning. Det har han efter efter flere
breve/mails langt om længe indvilliget i og med tanke på truslerne om
inkasso kan det ikke overraske, at entreprenøren på forhånd har afvist
dagbøder og samtidig inviteret den administrerende direktør med til
afleveringsforretning. Jeg antager, at det er endnu et kneb man bruger hos
Hegelund Christensen til at lægge pres på sine kunder.
Slutregningen ignorerer også behændigt de ændringer i arbejdet, der er i
bygherres favør: Det blev ifbm badeværelsesrenoveringen ikke nødvendigt at
lave gennembrud til underbo, men det sparede arbejde, der er fra tømrer og
maler er behændigt ignoreret.
Øvrige forhold:
* affald blev først afhentet efter en snes henvendelser og efter at
ejendommens øvrige beboere var trætte af at se en dynge byggeaffald
skæmme ejendommen en hel vinter. Oprydning i lejligheden sporadisk.
* Ugentlige byggemøder aftalt men ikke afholdt.
* Hegelund Christens håndværkere leverede ikke et godt stykke arbejde. Der
blev bl.a. silikoneret og lakeret med en præcision, der ville få selv en
amatør til at skamme sig.
Det ville måske også interesse dig at vide, at Hegelund Christensen nu er
overtaget af N.H. Hansen & Søn A/S, som måtte betale 2.2 mio i bøde i
Danmarkshistoriens største kartelsag.
Drømmer du om en entreprise, hvor en 6-ugers opgave bliver 8+ måneder
forsinket? Hvor kommunikationen primært foregår mundtligt og skriftligt
aftaler tilsidesættes? Hvor du ikke belemres med byggemøder eller
afleveringsforretning? Hvor du trues med inkasso selv om du har betalt de
kontraktlige acontobeløb? Så er Hegelund Christensen lige noget for dig.
(Alle andre bør holde sig langt væk fra dette firma).
Opgaven gik ud på at renovere en lejlighed på Frederiksberg, hvor der bl.a.
skulle laves nyt badeværelse, gæstetoilet samt maling af alle rum og
slibning af gulve. Hegelund Christensen stod for entreprisen og valgte murer,
maler, elektriker og gulvfirma til opgaven. Opgaven skulle være løst 5.
december 2014, hvorefter der var aftalt dagbod på 1.5 promille af
entreprisebeløbet (ca. 450.000 dkk).
Det stod hurtigt klart, at opgaven ikke skred frem som ventet.Det skyldes
dels, at entreprenøren havde valgt fagfolk, som ikke havde tid, men nok så
vigtigt, at entreprenøren ikke havde styr på hvem, der foretog sig hvad
hvornår. Med et halvt års forsinkelse blev badeværelsesdørene endelig
monteret, og et liv uden konstant besøg af håndværkere kunne begynde.
Der blev undervejs i projektet aftalt ekstraarbejde (fx montering af ny
køkkendør m.m.) men priserne blev kun sjældent kommunikeret skriftligt og
da kun efter insisterende henvendelser.
Der var kontraktligt aftalt at betalingen skulle falde i to acontobeløb og
en slutrening, men entreprenøren (hvis efternavn er identisk med firmaets
navn) sendte derudover en ekstra regning og truede i flere omgange telefonisk
med inkasso, hvis ikke også dette beløb blev betalt. Det har derefter
været en overordentlig ubehagelig oplevelse at være kunde hos Hegelund
Christensen.
Jeg har efterfølgende forsøgt at få entreprenøren til at udforme en
slutregning og holde afleveringsforretning. Det har han efter efter flere
breve/mails langt om længe indvilliget i og med tanke på truslerne om
inkasso kan det ikke overraske, at entreprenøren på forhånd har afvist
dagbøder og samtidig inviteret den administrerende direktør med til
afleveringsforretning. Jeg antager, at det er endnu et kneb man bruger hos
Hegelund Christensen til at lægge pres på sine kunder.
Slutregningen ignorerer også behændigt de ændringer i arbejdet, der er i
bygherres favør: Det blev ifbm badeværelsesrenoveringen ikke nødvendigt at
lave gennembrud til underbo, men det sparede arbejde, der er fra tømrer og
maler er behændigt ignoreret.
Øvrige forhold:
* affald blev først afhentet efter en snes henvendelser og efter at
ejendommens øvrige beboere var trætte af at se en dynge byggeaffald
skæmme ejendommen en hel vinter. Oprydning i lejligheden sporadisk.
* Ugentlige byggemøder aftalt men ikke afholdt.
* Hegelund Christens håndværkere leverede ikke et godt stykke arbejde. Der
blev bl.a. silikoneret og lakeret med en præcision, der ville få selv en
amatør til at skamme sig.
Det ville måske også interesse dig at vide, at Hegelund Christensen nu er
overtaget af N.H. Hansen & Søn A/S, som måtte betale 2.2 mio i bøde i
Danmarkshistoriens største kartelsag.