Gå til hovedindhold

Nystartet vinduespudser udfordrer etablerede aktører med rabatmodel

AALBORG / NØRRESUNDBY:

En 50-årig tradition for faste stamkunder udfordres af nye aktører, der satser på digital markedsføring og volumen. Nu vil en nystartet nordjysk vinduespudservirksomhed erobre markedsandele med aggressive startrabatter og et naborabat-koncept, der skal skabe netværkseffekt.

Når Michel Hjortshøj i disse dage kører rundt som vinduespudser i Aalborg, Nørresundby og det nordjyske for at pudse vinduer, er det med en klar forretningsstrategi: Få flere kunder i samme område – og gør det billigere for dem at sige ja.

Nordjysk Vinduespudserservice, som Hjortshøj stiftede i 2024, er seneste skud på stammen i en branche, der traditionelt har været præget af lokale enkeltmandsvirksomheder og faste aftaler opbygget over årtier.

Men i en tid, hvor flere servicebrancher digitaliseres og prissammenlignes, skal nye aktører tænke anderledes for at trænge igennem.

Rabatmodel skal sikre skalerbarhed

Virksomhedens strategi hviler på to søjler: En introduktionsrabat på 50 procent ved første pudsning og en naborabat på 10 procent, hvis kunden får sin nabo med.

"Det giver god mening både for kunderne og for os," forklarer Michel Hjortshøj. "Når jeg alligevel er i et område som vinduespudser i Nørresundby, Aalborg eller Støvring, er det langt mere effektivt at servicere flere kunder der. Derfor kan jeg også give en bedre pris – og kunderne får mulighed for at spare penge ved at tale med deres naboer. Det er win-win."

For Nordjysk Vinduespudserservice betyder modellen, at virksomheden kan servicere flere kunder på kortere tid – og dermed konkurrere på både pris, tilgængelighed og kvalitet.

Pålidelighed som konkurrenceparameter

Vinduespudsning er en service, der historisk har været svær at skalere. Mens rengørings- og ejendomsservice i dag ofte håndteres af større spillere, har vinduespudsere stadig været små, lokale aktører.

"Jeg har mødt mange, der oplever, at deres vinduespudser ikke dukker op eller aflyser i sidste øjeblik," siger Hjortshøj. "Derfor er mit løfte simpelt: En aftale er en aftale. Når jeg siger, jeg kommer, så kommer jeg. Det er faktisk dét, der betyder mest for kunderne."

Miljøvenlig vinduespudsning og service i Nørresundby

Virksomheden henvender sig både til private og erhvervskunder og bruger miljøvenlige produkter i hele Nordjylland. Det er især relevant for virksomheder i områder som Aalborg og Nørresundby, hvor der er stigende fokus på bæredygtige leverandører.

"Vi bruger produkter, der både er skånsomme mod miljøet og giver et flot resultat. Det er en del af vores service i Nørresundby og resten af Nordjylland," fortæller han.

Aggressive rabatter skal bygge kundebase

Hjortshøj ved, at 50 procent rabat er en stor investering – men ser det som en strategisk måde at vise kvaliteten i sin service på.

"Når folk først har prøvet os, bliver de. Det handler om tillid, kvalitet og at holde, hvad man lover," siger han.

Vi kårer de bedst anbefalede håndværkere

Når du giver din håndværker en anmeldelse får de samtidig en chance for at blive finalist til ÅRETS HÅNDVÆRKER®. Hvert år kæmper mere end 4.500 håndværkere om en af de eftertragtede finalepladserne.

Vinderne af ÅRETS HÅNDVÆRKER® offentligøres i Cirkusbygningen til et stort anlagt awardshow. Vinderne vælges af en professionel uvildig fagjury, der har frie hænder til at finde de rigtige vindere. Juryen sikrer, at vinderne ikke kan betale sig til at vinde eller at det blot er den med de fleste anmeldelser, der vinder.
Er du selvstændig håndværker, så klik her

Partnere til ÅRETS HÅNDVÆRKER®

ÅRETS eksklusivpartnere
ÅRETS partnere
MEDLEMSKAB

Synliggør din virksomhed - bliv en del af Anmeld Håndværker i dag.

  • Verificerede anmeldelser
  • Mere troværdighed
  • Vis dine mesterværker