bygogbolig.dk ApS
Telefon: 7022 7227
info@anmeld-haandvaerker.dk
Usserød Kongevej 80
DK-2970 Hørsholm
CVR-nr: 21347035
Vores ejerforening har en fast aftale med JAH & de blå mænd, og derfor kontaktede vi dem med henblik på at få omplaceret en radiator i forbindelse med renovering af vores badeværelse. Og det skulle vi virkelig ikke have gjort. Det havde vi i øvrigt heller aldrig gjort, hvis ikke aftalen med ejerforeningen var eksisterende, da det jo er langt fra prangende anmeldelser, der er om JAH & de blå mænd.
Vi havde orienteret om, at vi ønskede flytning af vores radiator ifm. renovering af vores badeværelse. Vores håndværker ringede mhp. at aftale tidspunkt for flytningen og har ved en fejl ikke været tydelig omkring, hvor radiatoren skulle monteres. JAH & de blå mænd har derfor blot afmonteret og stillet radiatoren på vores bagtrappe. Det var eller burde have stået klart for dem, at det ikke var det, der var hensigten. Vi skal derfor nu starte (næsten) forfra med en ny håndværker, da radiatoren selvsagt ikke skal stå på bagtrappen uden montering. Vi er ikke på noget tidspunkt blevet orienteret om, at arbejdet ville blive ændret fra en omplacering. Den efterfølgende kommunikation giver anledning til at tro, at de slet ikke har inddraget aftalen med os, eftersom de blandt andet fremsendte en faktura til vores håndværker og ikke til os.
Dernæst er problemet, at JAH & de blå mænd har opkrævet 4 timers arbejde for at have afmonteret en radiator. Vi bad om forelæggelse af en parkeringskvittering, hvilket vi modtog. Det fremgår heraf, at de har parkeret i København i samlet 1 time og 22 minutter fordelt på 2 parkeringer. Herudover ligger virksomheden ca. 15 minutters kørsel fra vores lejlighed. Det kan derfor ingensinde beløbe sig til 4 timers arbejde.
Da vi forsøgte at drøfte forholdene, modtog vi flere ganske ubehagelige beskeder fra afdelingschef, Sune Rasmussen. Han fjernede dog en times arbejde relativt ukompliceret, hvilket for os giver anledning til at tro, at i hvert fald en time i første omgang blev opkrævet uretmæssigt. Det var herefter vanskeligt at finde en løsning. Vi ønsker ikke at kommunikere på det niveau, og vi har derfor opgivet at finde en mere rimelig løsning.
Vi sidder nu med en meget dårlig oplevelse og et forsinket projekt med meromkostninger til arbejde på rør og væg, som ikke blev udført.
Selvom "skaden" for os er sket, vil vi alligevel tage aftalen op til diskussion i ejerforeningen, da vi ikke håber for andre i foreningen, at de skal få arbejdet udført af JAH & de blå mænd.
Vi er ret chokerede over den måde JAH & de blå mænd har håndteret vores hjem og opgaven på. I særdeleshed når JAH & de blå mænd sammenlignes med vores håndværker, der laver vores badeværelse, hvilket foregår på en helt anden måde.
Vi vil på det kraftigste opfordre til at vælge en anden håndværker.
Vores ejerforening har en fast aftale med JAH & de blå mænd, og derfor kontaktede vi dem med henblik på at få omplaceret en radiator i forbindelse med renovering af vores badeværelse. Og det skulle vi virkelig ikke have gjort. Det havde vi i øvrigt heller aldrig gjort, hvis ikke aftalen med ejerforeningen var eksisterende, da det jo er langt fra prangende anmeldelser, der er om JAH & de blå mænd.
Vi havde orienteret om, at vi ønskede flytning af vores radiator ifm. renovering af vores badeværelse. Vores håndværker ringede mhp. at aftale tidspunkt for flytningen og har ved en fejl ikke været tydelig omkring, hvor radiatoren skulle monteres. JAH & de blå mænd har derfor blot afmonteret og stillet radiatoren på vores bagtrappe. Det var eller burde have stået klart for dem, at det ikke var det, der var hensigten. Vi skal derfor nu starte (næsten) forfra med en ny håndværker, da radiatoren selvsagt ikke skal stå på bagtrappen uden montering. Vi er ikke på noget tidspunkt blevet orienteret om, at arbejdet ville blive ændret fra en omplacering. Den efterfølgende kommunikation giver anledning til at tro, at de slet ikke har inddraget aftalen med os, eftersom de blandt andet fremsendte en faktura til vores håndværker og ikke til os.
Dernæst er problemet, at JAH & de blå mænd har opkrævet 4 timers arbejde for at have afmonteret en radiator. Vi bad om forelæggelse af en parkeringskvittering, hvilket vi modtog. Det fremgår heraf, at de har parkeret i København i samlet 1 time og 22 minutter fordelt på 2 parkeringer. Herudover ligger virksomheden ca. 15 minutters kørsel fra vores lejlighed. Det kan derfor ingensinde beløbe sig til 4 timers arbejde.
Da vi forsøgte at drøfte forholdene, modtog vi flere ganske ubehagelige beskeder fra afdelingschef, Sune Rasmussen. Han fjernede dog en times arbejde relativt ukompliceret, hvilket for os giver anledning til at tro, at i hvert fald en time i første omgang blev opkrævet uretmæssigt. Det var herefter vanskeligt at finde en løsning. Vi ønsker ikke at kommunikere på det niveau, og vi har derfor opgivet at finde en mere rimelig løsning.
Vi sidder nu med en meget dårlig oplevelse og et forsinket projekt med meromkostninger til arbejde på rør og væg, som ikke blev udført.
Selvom "skaden" for os er sket, vil vi alligevel tage aftalen op til diskussion i ejerforeningen, da vi ikke håber for andre i foreningen, at de skal få arbejdet udført af JAH & de blå mænd.
Vi er ret chokerede over den måde JAH & de blå mænd har håndteret vores hjem og opgaven på. I særdeleshed når JAH & de blå mænd sammenlignes med vores håndværker, der laver vores badeværelse, hvilket foregår på en helt anden måde.
Vi vil på det kraftigste opfordre til at vælge en anden håndværker.