Spørgsmål og svar

Hvad bliver vurderet hos håndværkeren?

 

Kommunikation - Hvor let er håndværkeren at komme i kontakt med og kommunikere med?
Aftaler - Overholder håndværkeren de aftaler i fælles har lavet?
Pris - Er det den rigtige pris der er faktureres iht. tilbuddet (ikke om han er dyr eller billig i forhold til andre)?
Tilfredshed - Er du som bygherre generelt tilfreds med forløbet og løsningen?
Oprydning - Ryddede håndværkeren op efter sig?

 

Hvor tit bliver der foretage vurdering af håndværkeren?
Efter hver opgave som håndværkeren har været med til at udføre helt eller delvist, bliver håndværkeren vurderet af bygherre.

Hvad er reglerne for smiley ordningen for en håndværker?
Når en bygherre har fået udført en byggeopgave, vil bygherre efterfølgende få mulighed for at evaluere håndværkeren på fem kardinalpunkter.

1. Kommunikation
2. Aftaler
3. Pris
4. Tilfredshed
5. Oprydning

Der skal gives en karakter i hver situation fra 1-5, hvor 5 er bedst. Efterfølgende danner dette grundlag for en smiley. Samtlige fem kardinalpunkter vægtes ud fra kriterier som mere end 1.000 bygherre har prioriteret.