Gå til hovedindhold

Tips til at få mere overskud i til andre opgaver i virksomheden

Hvis du selv driver virksomhed, kan du måske nikke genkendende til, at lige meget hvor hurtigt man løber, så kan man ikke helt følge med. Opgaverne hober sig op, og regnskaberne bliver ikke lavet løbende, hvilket betyder at kvitteringer og andre vigtige dokumenter forsvinder blandt de mange papirer på skrivebordet. Samtidig skal vi holde styr på, hvem der kan komme til møde hvornår, når man vender tilbage til at lave regnskabet. Alle disse ting bidrager til en stresset hverdag, hvor man ikke har tid til det, der er fantastisk ved at drive en virksomhed, så derfor kommer her forslag til, hvordan man kan slippe for denne stress.

Digital bogføring - til dig der smider papirerne væk

En løsning er at digitalisere sin bogføring med Retio. På denne måde får du adgang til en masse programmer og værktøjer, der kan være behjælpelige med at samle alle dine dokumenter online, hvilket gør at de aldrig bliver væk. Ved at rykke det online, vil du samtidig kunne se på din virksomhed med helt andre øjne, idet du får adgang til disse førnævnte værktøjer, der kan lave beregninger, grafer og figurer, der gør det mere overskueligt for dig. Ved at rykke din bogføring over på en digital platform, vil de også kunne se, hvad din virksomheds behov er, og så vil de skræddersy et tilbud, der passer til lige netop din virksomhed.

Planlægning af årets festligheder

Man kommer nok ikke til at slippe helt og holdent, når det drejer sig om stressede perioder, det gælder både for chef og medarbejdere. Og derfor er det vigtigt, at man også mødes omkring andet end arbejde, men man ved også hvor svært det kan være at finde en dato, hvor alle kan deltage. For at gøre dette nemmere, kan man med fordel anvende Doodle. Her kan man sende et link ud til sine medarbejdere, hvor alle svarer med navn på, hvilke dage de kan. Til sidst sidder du så med et samlet overblik over, hvilken dato de fleste af dine medarbejdere er klar til fest og farver.