bygogbolig.dk ApS
Telefon: 7022 7227
info@anmeld-haandvaerker.dk
Usserød Kongevej 80
DK-2970 Hørsholm
CVR-nr: 21347035
Jeg har entreret med May-byg af to omgange. I første runde kom der et
udmærket tilbud, som vi sagde ja tak til. Dog uden en fast aftale for,
hvornår opgaverne skulle udføres.
Uden varsel ankom et Velux-vindue med fragtmand direkte fra Velux.
Fragtmanden havde ikke fået besked på at bære vinduet op på 2. sal, hvor
det skulle monteres, så i fællesskab baksede jeg og vognmanden det 56-kilo
tunge vindue ind i mit skur.
Derefter har alt måttet laves to gange. Ifølge den skriftlige aftale,
skulle May-Byg skifte et nedløbsrør, men smækkede bare en klat gummi
ovenpå revnen og vendte den ind mod væggen, indtil jeg brokkede mig over,
at jeg havde betalt for et nyt nedløbsrør. Så blev det skiftet.
Så klipsede de gummi henover en vindueskarm og sålbænk med en sømpistol
frem for at støbe sålbænken rigtigt eller lave en blyinddækning, som de
havde inkluderet i tilbuddet. Det måtte de også lave om.
Så satte de ikke karmen på et nyt veluxvindue ordentligt på - karmen stod
og gabte ud mod taget, og sømmene stak ud i en lang zigzag-række. Igen
måtte det laves om.
Desuden insisterede May-Byg på, at "vores tag var helt forkert lavet," så
de skulle have mange flere penge end afsat i tilbuddet. De insisterede på at
få ejerskifteforsikringsselskabet ud, som blot måtte konstatere, at det
drejede sig om K3-ere, og at tilbuddet var givet helt i overensstemmelse med
tilstandsrapporten, som byggefirmaet da også havde fået udleveret inden
besigtigelse og afgivelse af tilbud på tagreparationer.
Da jeg viste taksator tilbuddet, påpegede han, at May-Byg har "opfundet" en
del tillæg, som han aldrig havde hørt om før.
Alle opgaver endte dog med at blive løst tilfredsstillende,og måske som
plaster på såret malede firmaet en kvistgavl og en vindskede pro bono. Jeg
afventer nu levering af to nye vinduer, som også skal monteres af firmaet.
Dog fik firmaet aldrig ryddet tiloversblevne tagplader til vindfang væk som
lovet, og gulvet i loftsværelset er ridset efter manglende afdækning i
forbindelse med isættelse af Velux-vindue.
Anden runde kom, da jeg bad om pris på at få sat en enkelt tagsten fast og
efterset resten af den yderste række tagsten ud mod gavlen efter stormen
tidligere på ugen.
Pludselig og uden tilbud var stenen sat fast, og der kom en faktura på tre
timers arbejde og tre timers servicevogn med mail. Da jeg har kontor hjemme
og stod op kl. 7.30 og ikke har set nogen håndværkere, satte jeg
spørgsmålstegn ved, om det virkelig havde taget tre timer at lave. Det
fastholder firmaet.
Jeg har entreret med May-byg af to omgange. I første runde kom der et
udmærket tilbud, som vi sagde ja tak til. Dog uden en fast aftale for,
hvornår opgaverne skulle udføres.
Uden varsel ankom et Velux-vindue med fragtmand direkte fra Velux.
Fragtmanden havde ikke fået besked på at bære vinduet op på 2. sal, hvor
det skulle monteres, så i fællesskab baksede jeg og vognmanden det 56-kilo
tunge vindue ind i mit skur.
Derefter har alt måttet laves to gange. Ifølge den skriftlige aftale,
skulle May-Byg skifte et nedløbsrør, men smækkede bare en klat gummi
ovenpå revnen og vendte den ind mod væggen, indtil jeg brokkede mig over,
at jeg havde betalt for et nyt nedløbsrør. Så blev det skiftet.
Så klipsede de gummi henover en vindueskarm og sålbænk med en sømpistol
frem for at støbe sålbænken rigtigt eller lave en blyinddækning, som de
havde inkluderet i tilbuddet. Det måtte de også lave om.
Så satte de ikke karmen på et nyt veluxvindue ordentligt på - karmen stod
og gabte ud mod taget, og sømmene stak ud i en lang zigzag-række. Igen
måtte det laves om.
Desuden insisterede May-Byg på, at "vores tag var helt forkert lavet," så
de skulle have mange flere penge end afsat i tilbuddet. De insisterede på at
få ejerskifteforsikringsselskabet ud, som blot måtte konstatere, at det
drejede sig om K3-ere, og at tilbuddet var givet helt i overensstemmelse med
tilstandsrapporten, som byggefirmaet da også havde fået udleveret inden
besigtigelse og afgivelse af tilbud på tagreparationer.
Da jeg viste taksator tilbuddet, påpegede han, at May-Byg har "opfundet" en
del tillæg, som han aldrig havde hørt om før.
Alle opgaver endte dog med at blive løst tilfredsstillende,og måske som
plaster på såret malede firmaet en kvistgavl og en vindskede pro bono. Jeg
afventer nu levering af to nye vinduer, som også skal monteres af firmaet.
Dog fik firmaet aldrig ryddet tiloversblevne tagplader til vindfang væk som
lovet, og gulvet i loftsværelset er ridset efter manglende afdækning i
forbindelse med isættelse af Velux-vindue.
Anden runde kom, da jeg bad om pris på at få sat en enkelt tagsten fast og
efterset resten af den yderste række tagsten ud mod gavlen efter stormen
tidligere på ugen.
Pludselig og uden tilbud var stenen sat fast, og der kom en faktura på tre
timers arbejde og tre timers servicevogn med mail. Da jeg har kontor hjemme
og stod op kl. 7.30 og ikke har set nogen håndværkere, satte jeg
spørgsmålstegn ved, om det virkelig havde taget tre timer at lave. Det
fastholder firmaet.