bygogbolig.dk ApS
Telefon: 7022 7227
info@anmeld-haandvaerker.dk
Usserød Kongevej 80
DK-2970 Hørsholm
CVR-nr: 21347035
Vi hyrede et firma AK-Byg Aps til at lave manglende fald i badeværelsesgulv
samt lægge nye fliser. Første ophugning/ lægning af gulvet måtte laves
om, idet gulvet stadig manglede fald og fliserne og nederste kant på væggen
lå hulter til bulter og vægfliser var også faldet af, så nu skulle
væggene også laves om.
Efter anden ophugning af badeværelsesgulvet blev Glenco A/S tilkaldt af
AK-Byg for at reparere de varmerør AK-Byg havde hugget ned i ved 2.
ophugning af gulvet.
Da nye rør var lagt foretog håndværkeren fra Glenco A/S IKKE trykprøve af
rørerne inden han accepterede en lukning af gulvet. Det havde han ikke fået
besked på på sin skærm i bilen sagde han, og han lavede kun det, som han
fik besked på.
Den manglende trykprøve betød, at man ikke var klar over, at der var hugget
flere huller i rørene til vores fyr, så vandet fra fyret fossede ud i
gulvet.
Vi bad omgående Glenco A/S lave en lækagesporing, men det nægtede firmaet
- med mindre vi selv betalte for sporingen som kostede kr. 5.605,05 kr. inkl.
moms, hvilket vi - presset som vi var - nødtvungent måtte acceptere.
Glenco A/S modtog billederne fra lækagesporingen, men nægtede at udlevere
billederne til os, før vi havde betalt for sporingen!
Næste morgen mødte AK-Byg Aps og Glenco A/S op.Man skulle så tro, at de to
firmaer ville medbringe disse billeder, så de vidste, hvor fejlen lå? Det
havde de ikke. Havde de set billederne fra lækagesporingen? Næh, det havde
de heller ikke.
AK-BYG og Glenco mødte op med en spand og en mejsel og mente, at vi kunne
fortælle dem, hvor de skulle hugge op i gulvet, hvilket vi nægtede! Vi stod
således med et ødelagt gulv og rør i gulvet med huller i. To nye
håndværkere færdiggjorde gulvet. Sagen mod AK-Byg Aps fortsætter i
retten.
Inden fejlen i gulvet opstod havde vi også anmodet hånd-værkeren fra
Glenco A/S om at levere og opsætte et pænt Ifø toilet, da vi ikke kunne bo
i huset før et toilet var installeret. Mens vi ikke kunne bo i huset (6
mdr.) opsatte Glenco A/S et grimt toilet, som var en gammeldags (udgået?)
ikke rengøringsvenlig model, hvor end ikke sædet passede til, idet sædet
var mindre end selve toiletkanten!
Et sådant toilet kan man formentlig få for 800-1.000 kr. i et byggemarked,
men det tog Genco A/S kr. 3.774,00 kr. + arbejdsløn 1.200,00 kr. + div.
fittings - altså over 5.000 kr!
Vi har skrevet til Glenco's adm. direktør og den afdelings-chef, som har
behandlet sagen og klaget over både fejlene, den manglende trykprøve, de
manglende billeder og det forkerte gamle toilet. Vi har medsendt billeder af
toilettet/sædet i håb om at få et andet (evt. mod merbetaling) - alt
sammen forgæves.
Glenco A/S ledelse er utrolig nedladende, arrogant og de afviste alt. Betal
for lækagesporing og toiletinstallation kr. 13.292,53 eller få en
inkassosag.
Vi har nu under protest betalt beløbet, men vi føler os meget dårligt
behandlet af Glenco A/S. Begrebet kundeservice eksisterer ikke i dette firma.
Vi hyrede et firma AK-Byg Aps til at lave manglende fald i badeværelsesgulv
samt lægge nye fliser. Første ophugning/ lægning af gulvet måtte laves
om, idet gulvet stadig manglede fald og fliserne og nederste kant på væggen
lå hulter til bulter og vægfliser var også faldet af, så nu skulle
væggene også laves om.
Efter anden ophugning af badeværelsesgulvet blev Glenco A/S tilkaldt af
AK-Byg for at reparere de varmerør AK-Byg havde hugget ned i ved 2.
ophugning af gulvet.
Da nye rør var lagt foretog håndværkeren fra Glenco A/S IKKE trykprøve af
rørerne inden han accepterede en lukning af gulvet. Det havde han ikke fået
besked på på sin skærm i bilen sagde han, og han lavede kun det, som han
fik besked på.
Den manglende trykprøve betød, at man ikke var klar over, at der var hugget
flere huller i rørene til vores fyr, så vandet fra fyret fossede ud i
gulvet.
Vi bad omgående Glenco A/S lave en lækagesporing, men det nægtede firmaet
- med mindre vi selv betalte for sporingen som kostede kr. 5.605,05 kr. inkl.
moms, hvilket vi - presset som vi var - nødtvungent måtte acceptere.
Glenco A/S modtog billederne fra lækagesporingen, men nægtede at udlevere
billederne til os, før vi havde betalt for sporingen!
Næste morgen mødte AK-Byg Aps og Glenco A/S op.Man skulle så tro, at de to
firmaer ville medbringe disse billeder, så de vidste, hvor fejlen lå? Det
havde de ikke. Havde de set billederne fra lækagesporingen? Næh, det havde
de heller ikke.
AK-BYG og Glenco mødte op med en spand og en mejsel og mente, at vi kunne
fortælle dem, hvor de skulle hugge op i gulvet, hvilket vi nægtede! Vi stod
således med et ødelagt gulv og rør i gulvet med huller i. To nye
håndværkere færdiggjorde gulvet. Sagen mod AK-Byg Aps fortsætter i
retten.
Inden fejlen i gulvet opstod havde vi også anmodet hånd-værkeren fra
Glenco A/S om at levere og opsætte et pænt Ifø toilet, da vi ikke kunne bo
i huset før et toilet var installeret. Mens vi ikke kunne bo i huset (6
mdr.) opsatte Glenco A/S et grimt toilet, som var en gammeldags (udgået?)
ikke rengøringsvenlig model, hvor end ikke sædet passede til, idet sædet
var mindre end selve toiletkanten!
Et sådant toilet kan man formentlig få for 800-1.000 kr. i et byggemarked,
men det tog Genco A/S kr. 3.774,00 kr. + arbejdsløn 1.200,00 kr. + div.
fittings - altså over 5.000 kr!
Vi har skrevet til Glenco's adm. direktør og den afdelings-chef, som har
behandlet sagen og klaget over både fejlene, den manglende trykprøve, de
manglende billeder og det forkerte gamle toilet. Vi har medsendt billeder af
toilettet/sædet i håb om at få et andet (evt. mod merbetaling) - alt
sammen forgæves.
Glenco A/S ledelse er utrolig nedladende, arrogant og de afviste alt. Betal
for lækagesporing og toiletinstallation kr. 13.292,53 eller få en
inkassosag.
Vi har nu under protest betalt beløbet, men vi føler os meget dårligt
behandlet af Glenco A/S. Begrebet kundeservice eksisterer ikke i dette firma.