bygogbolig.dk ApS
Telefon: 7022 7227
info@anmeld-haandvaerker.dk
Usserød Kongevej 80
DK-2970 Hørsholm
CVR-nr: 21347035
Købte en lås fra Birkegården d.15.11.2011 og monterede den straks derefter
(jeg er uddannet tømrer og har monteret mange låse i min tid). I juni
måned ville den pludselig ikke åbne, når koden blev tastet. Vi prøvede
mange gange. Måtte gøre mange ting, for at få fat i en nøgle til en anden
dør, for at kunne komme ind i vores hus. Prøvede igen mange gange den samme
dag, og så lykkedes det pludselig 2 gange at få åbnet døren ved brug af
koden. Men det blev så også de sidste 2 gange det lykkedes. Herefter var
det umuligt at få den op, den lød nøjagtig som den plejede, men døren gik
bare aldrig op. Vi er 4 personer der er vant til at bruge døren, og vi
prøvede alle 4 med hver vores kode. Den ville bare ikke op. Jeg kontaktede
Birkegården, (der er jo stadig garanti på den) og fik at vide, at de ville
sende en anden brugt lås, som jeg kunne montere, og så sende vores egen til
reparation. Herefter kunne vi så vælge at beholde den tilsendte eller få
vores egen tilbage efter rep. Den tilsendte havde ridser og et hak, desuden
manglede der en nøgle. Derfor ville vi selvfølgelig have vores egen tilbage
efter reparation. Så får jeg et opkald fra Birkegården, om at vores
indsendt lås ikke fejler noget. Så nu skulle vi betale en faktura på kr.
377,50 inden vi kunne få tilsendt vores egen lås igen. Jeg kontaktede
Birkegården igen, for jeg var da sikker på at det ikke kunne passe, at jeg
skulle til at betale for at få min lås tilbage. Men der var ikke noget at
gøre. Men hvorfor skulle jeg lyve, om at låsen var i stykker. Hvad skulle
jeg opnå ved det???. Jeg har brugt megen tid og penge på det. Først på
posthuset og hente min låne lås, afmontere min egen lås, montere min låne
lås, på posthuset igen med min egen lås. Når jeg så engang får min egen
lås igen, skal jeg gøre alt én gang til. Porto for at fremsende min lås
skulle jeg også betale. I mine 10 års arbejde som tømrer, har jeg arbejdet
meget med låse. Jeg har været meget omhyggelig med montagen og det er med
garanti gjort lige efter bogen. Og den virkede jo også fint i over et halvt
år. Hos Birkegården siger de, at de skam tror på mig, men alligevel vil de
se beviser for den ikke har virket. SÅ PAS PÅ med at købe Birkegårdens
låse, de har åbenbart periodiske fejl, og det kommer DU til at bruge en
masse tid og penge på. For hvis den periodiske fejl ikke er der lige når de
tester, ja så er det dig selv der kommer til at stå med aben.
Hos Birkegården er de flinke og venlige at tale med, men jeg føler mig
dårligt og uretfærdigt behandlet.
Købte en lås fra Birkegården d.15.11.2011 og monterede den straks derefter
(jeg er uddannet tømrer og har monteret mange låse i min tid). I juni
måned ville den pludselig ikke åbne, når koden blev tastet. Vi prøvede
mange gange. Måtte gøre mange ting, for at få fat i en nøgle til en anden
dør, for at kunne komme ind i vores hus. Prøvede igen mange gange den samme
dag, og så lykkedes det pludselig 2 gange at få åbnet døren ved brug af
koden. Men det blev så også de sidste 2 gange det lykkedes. Herefter var
det umuligt at få den op, den lød nøjagtig som den plejede, men døren gik
bare aldrig op. Vi er 4 personer der er vant til at bruge døren, og vi
prøvede alle 4 med hver vores kode. Den ville bare ikke op. Jeg kontaktede
Birkegården, (der er jo stadig garanti på den) og fik at vide, at de ville
sende en anden brugt lås, som jeg kunne montere, og så sende vores egen til
reparation. Herefter kunne vi så vælge at beholde den tilsendte eller få
vores egen tilbage efter rep. Den tilsendte havde ridser og et hak, desuden
manglede der en nøgle. Derfor ville vi selvfølgelig have vores egen tilbage
efter reparation. Så får jeg et opkald fra Birkegården, om at vores
indsendt lås ikke fejler noget. Så nu skulle vi betale en faktura på kr.
377,50 inden vi kunne få tilsendt vores egen lås igen. Jeg kontaktede
Birkegården igen, for jeg var da sikker på at det ikke kunne passe, at jeg
skulle til at betale for at få min lås tilbage. Men der var ikke noget at
gøre. Men hvorfor skulle jeg lyve, om at låsen var i stykker. Hvad skulle
jeg opnå ved det???. Jeg har brugt megen tid og penge på det. Først på
posthuset og hente min låne lås, afmontere min egen lås, montere min låne
lås, på posthuset igen med min egen lås. Når jeg så engang får min egen
lås igen, skal jeg gøre alt én gang til. Porto for at fremsende min lås
skulle jeg også betale. I mine 10 års arbejde som tømrer, har jeg arbejdet
meget med låse. Jeg har været meget omhyggelig med montagen og det er med
garanti gjort lige efter bogen. Og den virkede jo også fint i over et halvt
år. Hos Birkegården siger de, at de skam tror på mig, men alligevel vil de
se beviser for den ikke har virket. SÅ PAS PÅ med at købe Birkegårdens
låse, de har åbenbart periodiske fejl, og det kommer DU til at bruge en
masse tid og penge på. For hvis den periodiske fejl ikke er der lige når de
tester, ja så er det dig selv der kommer til at stå med aben.
Hos Birkegården er de flinke og venlige at tale med, men jeg føler mig
dårligt og uretfærdigt behandlet.
Hej Dennis
Tak for du tager dig tid til at svare. Jeg siger ikke, I ikke har god service, men det koster at få den!
Jeg kan jo ikke se hvad der står i punkt 9 og 10 i ombytningspapirerne, da de jo er sendt med låsen. Men fortæl mig lige hvorfor jeg skulle have besværet med at afmontere låsen og sende den ind til dig, hvis der ikke har været noget galt med den? Det vil da være dumt!
Det er muligt, at der ikke er fejl på den nu, hvor I har nulstillet den, men det var der, da den sad i vores dør. Vi prøvede med alle vores koder. Jeg skiftede batterier, for at se om den mangle strøm. Prøvede at afmontere låsen, for at se om der kunne være noget galt, men uden resultat. Den virkede stadig ikke.
Min fejl er bare, at jeg ikke har beviser på, at den IKKE virkede. For I vælger jo IKKE at tror på mig, når jeg siger det til Jer. Jeg har 3 vidner, men det hjælper vel heller ikke.
Jeg klantre ikke dine medarbejdere. De er flinke og venlige og følger jo bare Birkegaardens politik, udstukket af dig, går jeg ud fra.
Jeg tror låsen har haft en elektronisk fejl, som så blev elimineret, da den blev nulstillet. Hvordan lyder det for dig?
Mvh
Richard Gaarn Svendsen
Hej Dennis
Jeg betragter ikke sagen som afsluttet, før vi har fået vores egen dyrtkøbte lås tilbage - uden beregning. Vi er ikke tilfreds med at beholde Jeres gamle lånelås.
Den forklaring du giver, med at en af os skulle, ved en fejl, være kommet til at ændre alle vores 4 koder. Det betragter jeg som helt usandsynligt.
(* + id nr. + kode + masterkode + #) Alt det skal men gøre, bare for at slette en kode. Og en masterkode kan ikke slettes - kun ændres: (* + gl. masterkode + * + ny masterkode + * +ny masterkode igen + *). Vi havde 2 pinkoder og 2 masterkoder og det var kun mig der kendte masterkoderne. Men skulle en eller anden være kommet til, at slette eller ændre én af koderne - ville vi stadig have de 3 andre.
Men det var slet ikke det der var tale om. Motoren i låsen kørte, som den skulle, da vi tastede vores koder. Den låste bare ikke døren op.
Jeg kan kun se, at det må være en elektronisk fejl. Enten i motoren eller i/ved koblingen.
Mvh
Richard Gaarn Svendsen
Hej Dennis
Tak for du tager dig tid til at svare. Jeg siger ikke, I ikke har god service, men det koster at få den!
Jeg kan jo ikke se hvad der står i punkt 9 og 10 i ombytningspapirerne, da de jo er sendt med låsen. Men fortæl mig lige hvorfor jeg skulle have besværet med at afmontere låsen og sende den ind til dig, hvis der ikke har været noget galt med den? Det vil da være dumt!
Det er muligt, at der ikke er fejl på den nu, hvor I har nulstillet den, men det var der, da den sad i vores dør. Vi prøvede med alle vores koder. Jeg skiftede batterier, for at se om den mangle strøm. Prøvede at afmontere låsen, for at se om der kunne være noget galt, men uden resultat. Den virkede stadig ikke.
Min fejl er bare, at jeg ikke har beviser på, at den IKKE virkede. For I vælger jo IKKE at tror på mig, når jeg siger det til Jer. Jeg har 3 vidner, men det hjælper vel heller ikke.
Jeg klantre ikke dine medarbejdere. De er flinke og venlige og følger jo bare Birkegaardens politik, udstukket af dig, går jeg ud fra.
Jeg tror låsen har haft en elektronisk fejl, som så blev elimineret, da den blev nulstillet. Hvordan lyder det for dig?
Mvh
Richard Gaarn Svendsen
Hej Dennis
Jeg betragter ikke sagen som afsluttet, før vi har fået vores egen dyrtkøbte lås tilbage - uden beregning. Vi er ikke tilfreds med at beholde Jeres gamle lånelås.
Den forklaring du giver, med at en af os skulle, ved en fejl, være kommet til at ændre alle vores 4 koder. Det betragter jeg som helt usandsynligt.
(* + id nr. + kode + masterkode + #) Alt det skal men gøre, bare for at slette en kode. Og en masterkode kan ikke slettes - kun ændres: (* + gl. masterkode + * + ny masterkode + * +ny masterkode igen + *). Vi havde 2 pinkoder og 2 masterkoder og det var kun mig der kendte masterkoderne. Men skulle en eller anden være kommet til, at slette eller ændre én af koderne - ville vi stadig have de 3 andre.
Men det var slet ikke det der var tale om. Motoren i låsen kørte, som den skulle, da vi tastede vores koder. Den låste bare ikke døren op.
Jeg kan kun se, at det må være en elektronisk fejl. Enten i motoren eller i/ved koblingen.
Mvh
Richard Gaarn Svendsen