bygogbolig.dk ApS
Telefon: 7022 7227
info@anmeld-haandvaerker.dk
Usserød Kongevej 80
DK-2970 Hørsholm
CVR-nr: 21347035
Et maraton af forsinkelser, tavshed og halvfærdigt arbejde
Jeg har boet midt i Nygaards kvisterenoveringsprojekt i min andelsboligforening siden September 2024, og dette skulle have været overstået planmæssigt i August 2024. Processen har været et studie i, hvordan man ikke driver et projekt i beboede boliger:
Hovedproblemer var som følger:
Massive forsinkelser: Tidsplanen sagde færdig medio september 2024. Først i marts 2025 stod min lejlighed rigtigt klar. De første par måneder var var i et byggerod, da jeg bor i konverterede loftsrum.
Nul proaktiv kommunikation: Ét (udateret) stillads-varsel dagen før på vinduet var ofte det eneste varsling. Al info måtte trækkes ud af entreprenør, rådgiver og bestyrelse med utallige rykkere.
Boede i byggerod uden mulighed for at planlægge: Jeg havde arrangeret genhusning af mig og kæledyr de første to uger da jeg bor i konverterede loftsrum, og dermed skulle bo i byggerodet (3 meter fra min seng). Da jeg kom tilbage var hvor håndværkerne aldrig dukket op, og det blev aldrig varslet at projektet var forsinket. I stedet skulle jeg sove i byggerod, sov jeg i 8 °C med LED-byggebelysning og vækkes dagligt med høj radio nova/radio rock kl. 07 hver morgen. Der stod en lørdag pludselig en Polsk håndværker i mit soveværelse bag støvvæggen og malede imens jeg lå og sov tømmermænd ud i kejserens nye klæder. Han var gået ind fra stilladset. Det tror jeg ikke engang er lovligt. Sikke et hyr det var.
Indeklima og finish haltede: Altandøre, der ikke slutter tæt, ujævnt spartlede vægge og et trappetrin med 4 % indadgående hæld (!) blev først rettet efter adskillige mails – og stadig ikke alt. Et ødelagt lampeudtag er stadig ikke repareret, trods fotodokumentation og to måneders rykkere.
Ansvarsfralæggelse og skiftende forklaringer: Skylden blev skubbet mellem GDPR-“hindringer”, “uklare betalingsaftaler” og mig som beboer, der ikke lige “stod klar ved afleveringen”.
Én lys pil: Når tingene endelig blev lavet, ser kvisterne pæne ud. Men et flot resultat vejer ikke op for 1) halve år i kaos og 2) mangler, der parkeres i “venter-på-afslutning”-limbo.
Hvis du overvejer Nygaard til boligprojekter, så forbered dig på:
- at agere projektleder for dem,
- at afsætte (meget) ekstra tid og
- at dokumentere alt ned til sidste skrue, hvis du vil have fejl udbedret, og selv hvis du gør det er det ikke sikkert at de vil påtage sig ansvaret.
Ovenstående er langt fra udtømmende, og jeg ville gerne give nul stjerner. Det får blive én for den færdige kvist – resten er ren frustrationskapital.
Hvis I vil bruge Nygaard, så overvej det endeligt, og kontakt mig gerne hvis jeg skal fremsende GDPR korreksede mailkorrespondancer, der meget fint viser forløbet!
Et maraton af forsinkelser, tavshed og halvfærdigt arbejde
Jeg har boet midt i Nygaards kvisterenoveringsprojekt i min andelsboligforening siden September 2024, og dette skulle have været overstået planmæssigt i August 2024. Processen har været et studie i, hvordan man ikke driver et projekt i beboede boliger:
Hovedproblemer var som følger:
Massive forsinkelser: Tidsplanen sagde færdig medio september 2024. Først i marts 2025 stod min lejlighed rigtigt klar. De første par måneder var var i et byggerod, da jeg bor i konverterede loftsrum.
Nul proaktiv kommunikation: Ét (udateret) stillads-varsel dagen før på vinduet var ofte det eneste varsling. Al info måtte trækkes ud af entreprenør, rådgiver og bestyrelse med utallige rykkere.
Boede i byggerod uden mulighed for at planlægge: Jeg havde arrangeret genhusning af mig og kæledyr de første to uger da jeg bor i konverterede loftsrum, og dermed skulle bo i byggerodet (3 meter fra min seng). Da jeg kom tilbage var hvor håndværkerne aldrig dukket op, og det blev aldrig varslet at projektet var forsinket. I stedet skulle jeg sove i byggerod, sov jeg i 8 °C med LED-byggebelysning og vækkes dagligt med høj radio nova/radio rock kl. 07 hver morgen. Der stod en lørdag pludselig en Polsk håndværker i mit soveværelse bag støvvæggen og malede imens jeg lå og sov tømmermænd ud i kejserens nye klæder. Han var gået ind fra stilladset. Det tror jeg ikke engang er lovligt. Sikke et hyr det var.
Indeklima og finish haltede: Altandøre, der ikke slutter tæt, ujævnt spartlede vægge og et trappetrin med 4 % indadgående hæld (!) blev først rettet efter adskillige mails – og stadig ikke alt. Et ødelagt lampeudtag er stadig ikke repareret, trods fotodokumentation og to måneders rykkere.
Ansvarsfralæggelse og skiftende forklaringer: Skylden blev skubbet mellem GDPR-“hindringer”, “uklare betalingsaftaler” og mig som beboer, der ikke lige “stod klar ved afleveringen”.
Én lys pil: Når tingene endelig blev lavet, ser kvisterne pæne ud. Men et flot resultat vejer ikke op for 1) halve år i kaos og 2) mangler, der parkeres i “venter-på-afslutning”-limbo.
Hvis du overvejer Nygaard til boligprojekter, så forbered dig på:
- at agere projektleder for dem,
- at afsætte (meget) ekstra tid og
- at dokumentere alt ned til sidste skrue, hvis du vil have fejl udbedret, og selv hvis du gør det er det ikke sikkert at de vil påtage sig ansvaret.
Ovenstående er langt fra udtømmende, og jeg ville gerne give nul stjerner. Det får blive én for den færdige kvist – resten er ren frustrationskapital.
Hvis I vil bruge Nygaard, så overvej det endeligt, og kontakt mig gerne hvis jeg skal fremsende GDPR korreksede mailkorrespondancer, der meget fint viser forløbet!