bygogbolig.dk ApS
Telefon: 7022 7227
info@anmeld-haandvaerker.dk
Usserød Kongevej 80
DK-2970 Hørsholm
CVR-nr: 21347035
Jeg har sjældent oplevet et firma, der kan levere så lidt for så meget besvær.
Vi havde en helt klar aftale om facadeisolering: udtrykkeligt aftalte vi, at der IKKE skulle isoleres med flamingo, kun under terræn - resten med rockwool.
Alligevel stod der pludselig bunker af flamingo i min forhave (det er her i øvrigt stadig) sat op overalt, herunder var det ekstremt brandbare materiale (ulovligt) klasket uden på elinstallationer mv. Som om nogen havde tænkt: “Aftaler er bare forslag.” Sikkert er det, at der ikke har været én faglært håndværker på min matrikel.
Da jeg gjorde opmærksom på fejlen, fik jeg at vide, at projektlederen var blevet indlagt med blodpropper (trist, men stadig ikke en gyldig grund til at ignorere hele aftalen).
Derudover blev elinstallationer ikke flyttet som lovet, og arbejdet på facaden var udført, som om nogen havde smurt det op med lukkede øjne.
Som om det ikke var nok, forsvandt mit eget værktøj – Makita-maskiner, krydslaser m.m. – pludseligt.
Jeg kontaktede samtlige medarbejdere registreret på hjemmesiden, fra tidlig morgen til sen aften, sendte mails, men fik intet svar – før jeg sent på aftenen fik fat i den person, der ifølge CVR er registreret som “direktør”. Han vidste intet.
Værktøjet viste sig at være taget af en underleverandør (som Murerfirmaet MF i øvrigt aldrig har betalt – ligesom flere af deres øvrige underleverandører, til trods for at jeg har betalt dem).
Fejl kan ske, men Murerfirmaet MF tog på ingen måde hændelsen seriøst. I stedet fulgte en række bortforklaringer, skiftende kontaktpersoner og løfter om, at “vi tager hånd om det.” Spoiler: det gjorde de ikke.
Efter uger mange ugers kaos blev jeg kontaktet af dem, hvor de forklarede, at den indgåede aftale ville give dem underskud, og derfor ikke kunne honoreres.
De lovede dog at tilbagebetale 67.750 kr. inden 7 dage.
På dette tidspunkt havde de allerede brudt samtlige aftaler, selvom de hele vejen igennem havde fået lov til at diktere vilkårene.
Klog af skade bad jeg dem bekræfte tilbagebetalingen skriftligt – hvilket de udtrykkeligt gjorde.
Jeg troede endelig, det var slut – indtil de igen skrev, at de alligevel ikke ville betale, før de havde “løst deres interne tvister.”
Mit yndlingscitat fra hele forløbet lyder:
“Situationen er ude om alt kritik, men vi kan ikke tilbagebetale det ønskede beløb, før vi har løst alle vores tvister.”
Altså – jeres egne problemer skal jeg lige vente på, før jeg får mine penge tilbage?
Det er alligevel et frisk take på kundeservice.
I mellemtiden står jeg med et ubeboeligt hus, og arbejdet må nu vente til foråret, fordi det er blevet for koldt til at fortsætte.
Jeg kan nu gå i gang med et sagsanlæg for at få mine penge retur og måtte jeg have lidt tid i overskud, så kan jeg bruge den på at rive det ned, som de har opsat, rydde op efter dem og forsøge at lave lidt lappeløsninger, så vi kan klare os igennem vinteren.
Konklusion:
• Aftaler: brudt.
• Kommunikation: katastrofal.
• Troværdighed: ikke-eksisterende.
• Oplevelse: et komplet mareridt.
Hvis du nogensinde får lyst til at teste din mentale robusthed, så hyr Murerfirmaet MF.
Hvis du derimod bare gerne vil have lavet dit hus – så løb. Gerne med det samme.
Jeg har sjældent oplevet et firma, der kan levere så lidt for så meget besvær.
Vi havde en helt klar aftale om facadeisolering: udtrykkeligt aftalte vi, at der IKKE skulle isoleres med flamingo, kun under terræn - resten med rockwool.
Alligevel stod der pludselig bunker af flamingo i min forhave (det er her i øvrigt stadig) sat op overalt, herunder var det ekstremt brandbare materiale (ulovligt) klasket uden på elinstallationer mv. Som om nogen havde tænkt: “Aftaler er bare forslag.” Sikkert er det, at der ikke har været én faglært håndværker på min matrikel.
Da jeg gjorde opmærksom på fejlen, fik jeg at vide, at projektlederen var blevet indlagt med blodpropper (trist, men stadig ikke en gyldig grund til at ignorere hele aftalen).
Derudover blev elinstallationer ikke flyttet som lovet, og arbejdet på facaden var udført, som om nogen havde smurt det op med lukkede øjne.
Som om det ikke var nok, forsvandt mit eget værktøj – Makita-maskiner, krydslaser m.m. – pludseligt.
Jeg kontaktede samtlige medarbejdere registreret på hjemmesiden, fra tidlig morgen til sen aften, sendte mails, men fik intet svar – før jeg sent på aftenen fik fat i den person, der ifølge CVR er registreret som “direktør”. Han vidste intet.
Værktøjet viste sig at være taget af en underleverandør (som Murerfirmaet MF i øvrigt aldrig har betalt – ligesom flere af deres øvrige underleverandører, til trods for at jeg har betalt dem).
Fejl kan ske, men Murerfirmaet MF tog på ingen måde hændelsen seriøst. I stedet fulgte en række bortforklaringer, skiftende kontaktpersoner og løfter om, at “vi tager hånd om det.” Spoiler: det gjorde de ikke.
Efter uger mange ugers kaos blev jeg kontaktet af dem, hvor de forklarede, at den indgåede aftale ville give dem underskud, og derfor ikke kunne honoreres.
De lovede dog at tilbagebetale 67.750 kr. inden 7 dage.
På dette tidspunkt havde de allerede brudt samtlige aftaler, selvom de hele vejen igennem havde fået lov til at diktere vilkårene.
Klog af skade bad jeg dem bekræfte tilbagebetalingen skriftligt – hvilket de udtrykkeligt gjorde.
Jeg troede endelig, det var slut – indtil de igen skrev, at de alligevel ikke ville betale, før de havde “løst deres interne tvister.”
Mit yndlingscitat fra hele forløbet lyder:
“Situationen er ude om alt kritik, men vi kan ikke tilbagebetale det ønskede beløb, før vi har løst alle vores tvister.”
Altså – jeres egne problemer skal jeg lige vente på, før jeg får mine penge tilbage?
Det er alligevel et frisk take på kundeservice.
I mellemtiden står jeg med et ubeboeligt hus, og arbejdet må nu vente til foråret, fordi det er blevet for koldt til at fortsætte.
Jeg kan nu gå i gang med et sagsanlæg for at få mine penge retur og måtte jeg have lidt tid i overskud, så kan jeg bruge den på at rive det ned, som de har opsat, rydde op efter dem og forsøge at lave lidt lappeløsninger, så vi kan klare os igennem vinteren.
Konklusion:
• Aftaler: brudt.
• Kommunikation: katastrofal.
• Troværdighed: ikke-eksisterende.
• Oplevelse: et komplet mareridt.
Hvis du nogensinde får lyst til at teste din mentale robusthed, så hyr Murerfirmaet MF.
Hvis du derimod bare gerne vil have lavet dit hus – så løb. Gerne med det samme.