Gå til hovedindhold
Hero image

Østjysk VVS Teknik ApS

Bodøvej 6, 8700 Horsens
CVR nr: 32886108
Driftsstatus: Normal
2.7
1 anmeldelser

Denne virksomhed er ikke medlem af Anmeld Håndværker.

Anmeldelser på denne virksomhed er derfor ikke omfattet af vores garantiordning.
Medlemmer af Anmeld Håndværker har øget verificering af anmeldelser for at øge troværdigheden af virksomhedens kundetilfredshed.

Du kan lave en ny søgning efter andre håndværkere her

Østjysk VVS Teknik ApS
Bodøvej 6, 8700 Horsens
CVR nr: 32886108
Driftsstatus: Normal
Etableret i: 2010
Virksomhedsform: Anpartsselskab
Antal ansatte: 29. Opgjort: 12/2023
Autorisation: VFUL-01542, KFUL-11049
Momsregistreret: JA

Nedenstående er medlem af Anmeld Håndværker - det er din sikkerhed!

Buchholz Varme & Sanitet
KENTHO VVS ApS
NIKA VVS-TEKNIK
A/S BRDR. JENSEN VVS
TA Varmeteknik ApS

Anmeldelser

Anmeldt af:
Ole Middelhede, 8700 Horsens
20/02-2021
Kommunikation
2
Aftale
3
Pris
4
Tilfredshed
2
Oprydning
2
Samlet vurdering
2.7
Karakter
2.7
Rating icon
Byggeår:
2021
Opgave:
Indvendig
Vil du bruge håndværkeren igen: NEJ
Oprettet i cvr nr.: 32886108

Ny radiator og skiftet nogle rør og pakninger

En rep. af 3 ting hos Chr. Sørensen VVS, en virksomhed vi havde brugt før, udviklede sig til en nærmest gennemført absurd oplevelse fra start til slut. Forløbet viser, hvad der sker, når håndværkervirksomheden mangler god ledelse, har dårligt beredskab og savner kundefokus.

Opgaven var i al sin enkelhed at gennemføre rep af en tæret forskruning, en utæt pakning på et varmeanlæg og fremskaffelse af mere varme til et kontor med en underdimensioneret radiator.

1. Jeg forsøger flere gange at ringe til firmaet mellem jul og nytår. Mine opkald bliver bare viderestillet og ender uden kontakt eller oplysninger, om de har ferielukket. Det fremgik heller ikke af hjemmesiden. Jeg stiller spande under de to dryppende steder – og sender en mail til firmaet.
2. De henvender sig så d. 4.1 og samme dag fortæller jeg dem, at de bare kan vælge tidspunkt for besøg.
3. D. 8.1 må jeg rykke dem for en dato og vi får aftalt d. 13.1, som er første ledige tidspunkt. Jeg sender fotos, så de kender opgaven i detaljer.
4. D. 13.1. gennemfører montøren rep af utæthed og pakning og anbefaler en tilstrækkelig stor radiator efter nogle beregninger. Denne skal først skaffes hjem. Han forlader os – og det går så op for, at vi ikke har varmt vand – da min hustru vil tage et bad. Montøren har glemt at åbne for ikke mindre end to haner.
5. Så kommer montøren tilbage d. 26.1. – med en forkert radiator. De har lavet en fejl ved bestillingen. Vi griner lidt af det – og han lover at vende tilbage.
6. D 10.2 må jeg rykke for en status, da vi intet har hørt i den mellemliggende periode. Og pludselig kan de komme dagen efter. Radiatoren er lidt heldigt ”netop ankommet”.
7. Her møder en ny montør op og starter med at fortælle, at den gamle er blevet fyret. Han installerer herefter radiatoren med rigtig meget godt humør. Han skiftevis fløjter og synger højlydt.
8. Nogle timer senere konstaterer vi så, at radiatoren blot er lunken i toppen og ellers kold. Det viser sig så, at der ikke er fyldt vand på anlægget.
9. Så kommer der varme. Problemet er bare, at al varmen stiger direkte op i stueplanet gennem trappeskakten, fordi radiatoren sidder midtvejs mellem to endevægge og lige over for trappen. Der er således stadig koldt i siderne af kontoret – og specielt hvor skrivebordet står og det primære varmebehov er.
10. Samtidig er jeg i gang med at ordne ting i vores teknikrum, hvor samme firma 3 år forinden har installeret et helt nyt fjernvarmeanlæg. Siden dengang har der hængt en ledning fra en nedlagt udsugning fritsvævende hen over hjørnet af rummet og er bundet rundt om nogle rør og forsvinder så bag om anlægget. Da jeg får pillet i det, opdager jeg, at ledningen forbinder anlæg med en udendørs føler/sensor og er altså monteret af selvsamme VVS-firma. Men hvilken måde at udføre deres håndværk på.
11. Jeg skriver derfor en på alle måder sober og nøgtern mail til firmaet, hvor jeg indledningsvis gør opmærksom på, at vi naturligvis nok skal betale regningen og efterspørger tidspunkt for en udbedring og flytning af radiator. Jeg tillader mig at udtrykke min forundring over, at jeg ikke er blevet rådgivet til at forbedre placering af radiator og bruger udtrykket om løsningen med den fritsvævende og omviklede ledning som ”noget amatøragtig”.
12. Dagen efter meddeler indehaveren, at han er blevet fornærmet over mit udtryk ”amatøragtig” og at jeg bare kunne have bedt om at få placeret radiator et andet sted. Af disse årsager vil han ikke arbejde yderligere for os. Vi må finde en anden – og det gør vi så - også med en vis lettelse.

Jeg er totalt målløs over forløbet og rektionen. Alt undervejs har vi som kunde bare håndteret konstruktivt og blot til sidst antydet, at det ikke helt levede op til vores forventninger – og alligevel havde vi den konstruktive tilgang. Mage til ledelse af en håndværksvirksomhed skal man forhåbentlig lede længe efter.

Anmeldt af:
Ole Middelhede, 8700 Horsens
20/02-2021
Kommunikation
2
Aftale
3
Pris
4
Tilfredshed
2
Oprydning
2
Samlet vurdering
2.7
Karakter
2.7
Rating icon

Ny radiator og skiftet nogle rør og pakninger

En rep. af 3 ting hos Chr. Sørensen VVS, en virksomhed vi havde brugt før, udviklede sig til en nærmest gennemført absurd oplevelse fra start til slut. Forløbet viser, hvad der sker, når håndværkervirksomheden mangler god ledelse, har dårligt beredskab og savner kundefokus.

Opgaven var i al sin enkelhed at gennemføre rep af en tæret forskruning, en utæt pakning på et varmeanlæg og fremskaffelse af mere varme til et kontor med en underdimensioneret radiator.

1. Jeg forsøger flere gange at ringe til firmaet mellem jul og nytår. Mine opkald bliver bare viderestillet og ender uden kontakt eller oplysninger, om de har ferielukket. Det fremgik heller ikke af hjemmesiden. Jeg stiller spande under de to dryppende steder – og sender en mail til firmaet.
2. De henvender sig så d. 4.1 og samme dag fortæller jeg dem, at de bare kan vælge tidspunkt for besøg.
3. D. 8.1 må jeg rykke dem for en dato og vi får aftalt d. 13.1, som er første ledige tidspunkt. Jeg sender fotos, så de kender opgaven i detaljer.
4. D. 13.1. gennemfører montøren rep af utæthed og pakning og anbefaler en tilstrækkelig stor radiator efter nogle beregninger. Denne skal først skaffes hjem. Han forlader os – og det går så op for, at vi ikke har varmt vand – da min hustru vil tage et bad. Montøren har glemt at åbne for ikke mindre end to haner.
5. Så kommer montøren tilbage d. 26.1. – med en forkert radiator. De har lavet en fejl ved bestillingen. Vi griner lidt af det – og han lover at vende tilbage.
6. D 10.2 må jeg rykke for en status, da vi intet har hørt i den mellemliggende periode. Og pludselig kan de komme dagen efter. Radiatoren er lidt heldigt ”netop ankommet”.
7. Her møder en ny montør op og starter med at fortælle, at den gamle er blevet fyret. Han installerer herefter radiatoren med rigtig meget godt humør. Han skiftevis fløjter og synger højlydt.
8. Nogle timer senere konstaterer vi så, at radiatoren blot er lunken i toppen og ellers kold. Det viser sig så, at der ikke er fyldt vand på anlægget.
9. Så kommer der varme. Problemet er bare, at al varmen stiger direkte op i stueplanet gennem trappeskakten, fordi radiatoren sidder midtvejs mellem to endevægge og lige over for trappen. Der er således stadig koldt i siderne af kontoret – og specielt hvor skrivebordet står og det primære varmebehov er.
10. Samtidig er jeg i gang med at ordne ting i vores teknikrum, hvor samme firma 3 år forinden har installeret et helt nyt fjernvarmeanlæg. Siden dengang har der hængt en ledning fra en nedlagt udsugning fritsvævende hen over hjørnet af rummet og er bundet rundt om nogle rør og forsvinder så bag om anlægget. Da jeg får pillet i det, opdager jeg, at ledningen forbinder anlæg med en udendørs føler/sensor og er altså monteret af selvsamme VVS-firma. Men hvilken måde at udføre deres håndværk på.
11. Jeg skriver derfor en på alle måder sober og nøgtern mail til firmaet, hvor jeg indledningsvis gør opmærksom på, at vi naturligvis nok skal betale regningen og efterspørger tidspunkt for en udbedring og flytning af radiator. Jeg tillader mig at udtrykke min forundring over, at jeg ikke er blevet rådgivet til at forbedre placering af radiator og bruger udtrykket om løsningen med den fritsvævende og omviklede ledning som ”noget amatøragtig”.
12. Dagen efter meddeler indehaveren, at han er blevet fornærmet over mit udtryk ”amatøragtig” og at jeg bare kunne have bedt om at få placeret radiator et andet sted. Af disse årsager vil han ikke arbejde yderligere for os. Vi må finde en anden – og det gør vi så - også med en vis lettelse.

Jeg er totalt målløs over forløbet og rektionen. Alt undervejs har vi som kunde bare håndteret konstruktivt og blot til sidst antydet, at det ikke helt levede op til vores forventninger – og alligevel havde vi den konstruktive tilgang. Mage til ledelse af en håndværksvirksomhed skal man forhåbentlig lede længe efter.

Byggeår:
2021
Opgave:
Indvendig
Vil du bruge håndværkeren igen: NEJ
Oprettet i cvr nr.: 32886108